دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

slow food

من به شدت پایه پختن هر روزه ی دمپختک، استانبولی، انواع خورشت و یا لوبیا پلو و غذاهای این مدلی هستم. خیلی شیک و مجلسی نیم ساعت مواد رو قاطی پاطی میکنی و بعد یک ساعت غذا حاضره... آخه کتلت هم شد غذا؟ دقیقا باید 2 ساااااعت رو پا وایسی . انگار از اول تا آخر باید تشویقش کنی تا زحمت بکشن و آماده خوردن بشن... آخه غذا هم انقدر پر افاده؟؟؟؟


* برای شما چه غذاهایی پختنش راحته؟

نظرات 23 + ارسال نظر
سارا دوشنبه 4 خرداد 1394 ساعت 10:05 http://www.takelarzan.blogsky.com

سلاملکم
کلا پختن غذاهایی مثل کتلت خیلی مسخره اس من دوس نمیدارم
واسه من پختن کوکو مخصوصا سبزی خیییییلی راحته

سلام سارا جان
معلومه کلی هم برات هیجان داره کوکو سبزی

باغبان دوشنبه 4 خرداد 1394 ساعت 11:21

واییییییییی قضضضضضضضاااااااا من گشنمههههههههه
امیدوارم دیدن سکانسهای آشپزیه زندگیم نصیب هیشکی نشه!!
:))
سلام دل آرام مهربان

الهی بگردم باغبان جونم خیلی گشنه ات شده ها از مدل غذا نوشتنت کاملا معلومه :))))))) خدا منو بکشه
سلام عزیز دلمممممم

فرشته دوشنبه 4 خرداد 1394 ساعت 13:41 http://houdsa.blogfa.com

یه چیزی بگم دلی؟
برای من پختن کتلت و لازانیا از همه ی غذاها راحتتره...
باور کن...

بابا شما ها دیگه کی هستین. آخه مهربان هم میگه کتلت براش خیلی راحته و هر وقت نمیدونه چی بپزه به سرعت بنز کتلت درست میکنه.
من هر وقت کتلت دلم خواست یه زنگ به تو میزنم و خودمو بهت میرسونم

ویرگول دوشنبه 4 خرداد 1394 ساعت 15:02 http://comma.persianblog.ir

کتلت:-D
مزه ش به همه مشتقاش میصرفه!

و پیازداغ:-D

بله بله یه جمله معروف هست که میگه: سر و جان فدای شکم
البته منظورم اینه که همه سختی ها رو قبول میکنی و درستش میکنی

پری گل دوشنبه 4 خرداد 1394 ساعت 15:12 http://sangghollab.blogsky.com

برای من قرمه سبزی از همه چی راحت تره. چون اصل کار سبزیشه که مامان زحمتشو کشیده، امکان نداره خراب بشه :)
همه هم دوس دارن و فک می کنن چقد زحمت کشیدی براش، تازه تو خونه ی ما سه چهار وعده با خوشالی خورده می شه. این ینی فکر شام و ناهر فردا رو نمی خواد بکنی.
خیلیم تنبلی خوبه

باریکلا که قرمه سبزی برات راحته
چه عاااااااالی نوش جونتون. خونه شما هم یه سر باید بیام

بهارهمیشگی دوشنبه 4 خرداد 1394 ساعت 17:27

یکی کتلت خیلی وقت گیره یکی هم الویه با اینکه به نظر غذای ساده ای میاد ولی خیلی وقت گیره و کلی هم ظرف کثیف میشه و در آخر هم همه فکر میکنن غذای ساده ای درست کردی و زحمتی نکشیدی

برای من درست کردن قرمه سبزی؛ماکارونی،لازانیا و آب گوشت خیلی راحته

آفرین بهار موافقم
ای جان قرمه سبزی... من امشب میام خونه شماااا

بشرا دوشنبه 4 خرداد 1394 ساعت 21:00 http://biparvaa.blogsky.com

من هم انواع و اقسام دمپختک را هم خیلی بیش از حد دوست دارم و هم به نظرم پختشون کمتر وقت میگیره . بین خورشت ها هم قیمه رو راحتتر درست میکنم. گشنم شد ...

بله ما خورشت قیمه خوش رنگ و لعاب با اون سیب زمینی های خوشگل سرخ شده شما رو دیدیم خانممممم

طاها دوشنبه 4 خرداد 1394 ساعت 23:10 http://dastanakeman.mihanblog.com

سلام

من مدت هاست حس و حال آشپزی ندارم...حتا حوصله نمیرو دزست کردن هم ندارم.
برای من سرو کردن غذاهای آماده از همه چیز راحت تره

سلام
ولی یه روز یه غذای متفاوت (حتی میتونه اختراع خودتم باشه) درست کن و عکسش رو بذار ببینیم.
آخی شما سختت نباشه؟

نیمه جدی سه‌شنبه 5 خرداد 1394 ساعت 00:20

میگم این بچه باغبانو میگم بس که گشنش بوده یاد غذاهای قضا شدش افتاده و از حال رفته. باغبان جان عزیزم هیچ وعده ی غذایی نباید قضا بشه . دکترای تغذیه اینجور میفرمان
راستش اسم قشنگ جان من لازانیا و ماکارونی و آبگوشت و لوبیا پلو و عدس پلو رو راحت تراز بقیه ی چیزا درست می کنم . کتلت کلن چربم هست و ما چون سالم خوار هستیم جون عممون چیزای چرب و چیل نمیخوریم بنکل:)) الویه هم خیلی وقت گیر و مزخرفه . سالاد ماکارونی هم همین طور. دو تا غذای پردردسر آشپزخونه به هم ریزن و دست آخر به چشم هیشکیم نمیان.
بعدشم غذا باید راحت الپخت ( تن گچ پژ گریز عربارو لرزوندم با این ترکیب!) باشه. از قدیم گفتن شکم جای فراموشیه در نتیجه زحمت زیاد نباید براش کشیده بشه.


آفرین ما هم باید سالم خوار بشیم. اصلا کتلت برای سلامتی مضره
آخ متنفرم از این غذاهایی که ده ساعت وقت برده و بعد دیده هم نمیشه
راحت الپخت عالی بود

نیمه جدی سه‌شنبه 5 خرداد 1394 ساعت 00:22 http://nimejedi.blogsky.com

میگما اسم قشنگ چهار خط پست نوشتی و ملتو گذاشتی سرکارا. خداوکیل کامنت بالایی منو نگاه کن . چقدر طویل و چقدر متینه . حالا این که چطور صفت متینو بهش چسبوندم الله اعلم

متینه دیگه خواهرم، متینه دیگه. ببین چه مرتب و منظم دانه به دانه یکجا نشسته. آخه کامنت از این متین تر؟

نینا سه‌شنبه 5 خرداد 1394 ساعت 01:01

وای عزیزم دقیقا
غروب مامان گوشتو از فریزر در اورد
گفتم وای مامان کتلت
اخه چقدر قربون صدقه هرکدومشون برم تا بپزن
والا دونه هاب برنج عاقلترن

خیلی مصیبته اما بسیار خوشمزززززه

تیرازه سه‌شنبه 5 خرداد 1394 ساعت 14:55

اما مزه ی کتلت و غذاهای زمانبر یه چیز دیگه اس دلی
من نقطه ضعفم توو آشپزی همین کتلت لامصبه که عاشقشم ، یا میچسبه یا وا میره یا وسطش ترد نمیشه یا هر مصیبت دیگه ای
باقی غذاها تقریبا همه شون راحتن مقابل این لعنتیِ دوستداشتنی

ای جان به شما و نقطه ضعفتون. واجب شد یه دور برامون بپزی تا ببینیم ایراد کار کجاست

طـ ـودی سه‌شنبه 5 خرداد 1394 ساعت 16:06

من کلا پخنم هیچ نوع غذایی راحت نیس واسم :)))

عزیزززززم
خیلی هم صادق

وانیا سه‌شنبه 5 خرداد 1394 ساعت 18:27

من عاشق کتلتم دلی جون ولی منم دمپختک و قاطی پاتی کردنا رو خیلی دوست دارم
فانتزی هایی که سه سوت یره سفره ان ینی همون غذاهایه من در آوردی ه خودم

به به باید دست پخت تو رو هم یه دور امتحان کنیما

هاله بانو سه‌شنبه 5 خرداد 1394 ساعت 23:01 http://halehsaadeghi.blogsky.com

کلا عاشق اشپزی هستم ....
از درست کردن کتلت هم با این که زمان بره ولی لذت می برم

شما که دست پختت حرف نداره خانمممممم

رها - مشق سکوت چهارشنبه 6 خرداد 1394 ساعت 00:20 http://mashghesokoot.blogfa.com

برای من راحت ترین غذاها ماکارونی، کشک بادمجون، عدس پلو، کوکوسبزی و قیمه و قرمه است
اینام به خاطر اینکه یا مواد خاصی نمیخواد و فقط باید ترکیب بشن، یا اینکه مواد اولیش رو فریز شده آماده دارم.
الویه و کوفته از اون غذاهایی که به قیافش نمیاد اینقدر دردسرداشته باشه و موقع درست کردنش همش مجبوری ظرف بشوری
کتلتم از اون غذاهای خوشمزه ایه که خیلی دوستش دارم و خیلی هم به نظرم نیاز به زحمت نداره و هر وقت نمیدونم چی درست کنم، کتلت درست میکنم
البته همه ی اینا رو گفتم، اینم بگم که من کلا آدم تندآشپزی کردن نیستم و هرچی میخوام درست کنم خیلی وقتمو میگیره

باریکلا به تو که انقدر هنرمندی. تند و کندش مهم نیست. مهم نتیجه کاره. بلههههههه

خورشید چهارشنبه 6 خرداد 1394 ساعت 12:25

کلا آشپزی دوست دارما.. ولی مادر بنده به شدت معتقده که «تو برو به درست برس..»

میگه ظرف زیاد کثیف می کنی..بلد نیستی..فلان..بیسار..آره..

ولی من آبگوشت خیییلی دوست دارم..
از همه غذاها هم راحت تره..

الهی... اشکال نداره به مرور وارد عرصه شیرین آشپزی هم میشی خورشید خانم خوشگل

امیرحسین... چهارشنبه 6 خرداد 1394 ساعت 13:25

من کلا پختن هر نوع غذایی را دوست دارم و حتی پختن کتلت هم یکی از لذت بخش ترین کارهایی که دوس دارم انجام بدم :)

باریکلا به تو آقای هنرمند

آذرنوش پنج‌شنبه 7 خرداد 1394 ساعت 16:51 http://deep-sea.blogsky.com/

من مشکلم با کتلت سیب زمینی رنده کردنشه
یعنی آدم از کت و کول میوفته
سرخ کردنش و دوست دارم یه آهنگ میزاری حسابی هم با آهنگ پای گاز میرقصی :)))))
ساده ترین غذا به نظرم پلو عدسه ...خیلی خوبه لامصب

آذرنوش من که تقلب میکنم. سیب زمینی ها رو میریزم توی این دستگاه ها که خودش خرد میکنه
چه بامزه شما بهش میگین پلو عدس. ما میگیم عدس پلو!

فافا جمعه 8 خرداد 1394 ساعت 11:19 http://aroosak-f86.blogfa.com

کلا من خیلی اشپزی رو دوست دارم دلارام جون به نظرم همش لذت بخشه!

غذاهایی مثل دلمه و کتلت و االویه و این ها وقت گیره ولی به طمعش می ارزه

خب شما یه هنرمند به تمام معنایی

فافا جمعه 8 خرداد 1394 ساعت 11:23 http://aroosak-f86.blogfa.com

ی استاد داشتیم به غذاهایی مثل استانبولی و لوبیا پلو میگفت قاطی پلو

طـ ـودی جمعه 8 خرداد 1394 ساعت 14:37

دیدی میری یه جایی قاتی چند نفر متخصص که راجع به یه چیزایی حرف میزنن که اسمشون رو شنیدی ولی از چیزایی که میگن سر در نمیاری بعد مات و مبهوت فقط نگاهشون میکنی، آخرش هم با سرگیجه میری یه آب به سر و صورتت میزنی بلکه یکم از جو خارج شی؟
الان کامنتای این پست رو میخوندم کاملا همینجوری بودم :)))
اسم غذاها رو میدونستم،‌ مزشون رو هم همینطور، ولی آسونی و سختی و نه این اینطوریه اون اینطوریه!!!
من برم همون مدار الکتریکی ام رو بخونم :))))))))

باباااااااااااا مهندسسسس

شادی دوشنبه 25 خرداد 1394 ساعت 00:37 http://citrusflower.blogsky.com/

راححترین غذایی که وقتایی که خسته ام و فقط میخوام یه رفع گشنگی کنم خب نیمرو برا من :)) اما استامبولی هم اگه موادش از قبل اماده باشه خیلی راحته و خوشمزه. من عاشق استامبولی هستم اینقدر که حاضرم صبحونه هم استامبولی بخورم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد