دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

یک روز نرمال در اداره های دولتی

آرزو به دلم موند که یک بار، فقط یک بار با نظام مهندسی به مشکل نخورم. من نمیدونم چرا شعار این اداره ها "کارش رو راه نندازیم" هست. آخه چجوری و به چه زبونی من باید کارمند جماعت رو متوجه کنم که آقا... خانم... شمایی که سرکار هستی... وظیفه ات انجام دادن و رسیدگی به کارهای من و امثال منه... نه واقعا میگما... خیلی جدی میان که کار نکنن.

 22 تیر زنگ زدم و میگم من 19 خرداد نامه زدم تا الان چرا رسیدگی نشده؟! حالا پاسکاری و تلفن قطع کردن و جواب ندادن و طفره رفتن و اینا بماند... آخرش میگه پروسه یه ماه طول میکشه. و جذابیت کار اینجاست که با دعوا صحبت میکنن. من  گفتم  شما داری سر من داد میزنی؟؟ یعنی جای طلبکار و بدهکار عوض شد؟؟ اینجا دیگه منم دارم داد میزنم البته... خلاصه اینکه گفت آخر تیر و آخر تیر هم که اینا تعطیل شدن تا 3 مرداد..... و هنوز که هنوزه پرونده من روی هوا...

با این گروه شاید این هفتمین یا هشتمین باره که وارد فاز دعوا شدم. البته خودشون پای منو میکشن وسط... دفعه آخرش همین سه شنبه... دقیقا اولین روز تعطیلیشون. خب طبق برنامه ریزی دقیق خودشون قرار بود یه دوره ای شروع بشه. بابتش هم 500 هزار تومن گرفتن... بعد ما رو همینجوری معطل رها کردن به امید خدا... خب اداره که تعطیل بود. پیام دادم به یکی از مسئولینش (چه اسم خنده داریه توی این مملکت...) که خانم برنامه ما چی شد پس؟ خیلی با اعتماد به نفس میگه تعطیلیم... ایشالا بعد تعطیلات!! میگم خب نباید به ما خبر بدین که این دوره کنسله فعلا؟؟ میگه باید خبر میدادن!! میگم خب چرا ندادن؟ چی بگه خوبه؟؟ میگه کرونا برنامه ها رو ریخته به هم!!!!!! منم باز عصبانی شدم. ویس دادم که خانم دو ساله ما داریم با کرونا زندگی میکنیم بی مسئولیتی خودتون رو توجیه نکنین... و کلی حرف دیگه.... همش هم با داد... همش هم با عصبانیت... 

 واقعا خسته ام از این سیستم دولتی... از همه آدمهایی که نمیفهمن حقوق میگیرن که کار انجام بدن... از همه چی........

نظرات 5 + ارسال نظر
archer شنبه 2 مرداد 1400 ساعت 20:46 http://mnevesht.blogsky.com

من نمیدونم شما کدوم شهری ولی اینجا تو شهر من هم نظام مهندسیش همین وضعیت رو داره. رسیدگی ها ضعیفه. الان تمدید پروانه من دو ماه گذشته و خبری ندادن وقتی هم میری به هزار جا پاس میدنت. پنجشنبه ها رو یک سالی هست برا خودشون تعطیل کردن و در کل یه جمع دورهمی درست کردن خودشون خوشن و البته اینم هست که حق نظارت رو خود نظام میگیره و قطره چکانی میده به مهندس. کلا یکی از چندش آورترین و مزخرف ترین جاهاییه که کار آدم بهش گیر میکنه

وای باورم نمیشه همدرد پیدا کردم...
من تهرانم ولی جالبه که انگار همشون مثل همن. خوبه اسمش نظام مهندسیه... یعنی مثلا یه گروه باسواد و تحصیلکرده دور هم جمع شدن!

پریسا دوشنبه 4 مرداد 1400 ساعت 10:14

متأسفانه اینجا ۹۰ درصدِ سیستم اداری تو هر حوزه ای بیمار و ناکارآمده. من کلی تلاش کردم اما نتونستم بیشتر از ۵ سال تحمل کنم و استعفا دادم. تازه رییس من ماه بود و بی عیب. اما ماهیت سیستم اجازه موندن و ادامه دادن رو نداد.

حتما کار کردن توی همچین محیط هایی برای آدم های مسئولیت پذیر سخته که نتونستی دوام بیاری. بهترین کار رو کردی

الهام دوشنبه 4 مرداد 1400 ساعت 12:09 http://www.hesemaktoob.blog.ir

یه ضرب المثل خیلی بی تربیتی هست که نمیشه بگم اما معنیش این میشه که مشکل از بالا دستی هاست
آب از سرچشمه گل آلوده

وای چه کنجکاو شدم بدونم چیه ضرب المثله

فانی جمعه 8 مرداد 1400 ساعت 16:50

همه فکر کنم تو ایران یه سری تجربه بعد از انجام کار تو اداره های دولتی دارن. یعنی امکان نداره بری یه جا کارت درست و بدون دردسر انجام بدن. همیشه هم بداخلاقن

آخ گفتییییی از اخلاقشون...

فرزانه شنبه 9 مرداد 1400 ساعت 15:34

برات صبر ایوب آرزو میکنم. و امیدوارم که هیچ وقت کارت به سازمان تامین اجتماعی نیفته که دیگه اونجا آخر بوروکراسی فشل هست. همه کارها رو ارباب رجوع باید خودش انجام بده حتی مواردی که اشتباه سیستمی خودشون هست!!!!
یعنی وقتی مقایسه اش کردم با شرکت خودمون تازه فهمیدم که اینجا تنبل ترین آدم ها از آدم های سیستم های دولتی کارآمدتر هستن!!!!!

فرزانه جونم واقعا هر کدومشون نوبرن... فکر کردی چرا ایرانی جماعت زانو درد داره؟ بسکه توی این اداره ها از اینطرف به اونطرف داره میدوئه
نه نه تو اصلا هیچ اداره ای رو با اونها مقایسه نکن. دولتی ها اساسا کار نمیکنن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد