دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

بر هر چه دکتر کار نابلد...

این پست را که یادتان هست؟ حالا یادتان هم نباشد اتفاق خاصی نمی افتد. لینک را گذاشتم جهت یادآوری تاریخ... آن روز دندان 6 چپ پایین من به شدت درد داشت. دکتر محترم طی دو روز عملیات امداد و نجات تلاش کرد تا بلکه مشکل بنده رو حل کنه. روز اول به شدت درد داشتم و طی تماسهای گرفته شده، فرمودند عادی ست و تحمل کن و سوسول نباش. بله از آنجایی که بنده ذاتا سوسول نیستم کمی بهم برخورد و گفتم دلی نکنه داری ادا درمیاری؟؟ آدم باش! محکم باش!! درد رو تحمل کن!!! درد رو تحمل کن همانا و نبض زدن پشت سر هم دندان ما همان... آخر سر هم مجبور به خوردن مسکن شدم و آن شب گذشت... فردا قبل از افطار مجددا از سرکار مرخصی گرفتم و رفتم دکتر تا عملیات رو به اتمام برسونه. هرچی گفتم خانم دکتر من درد دارم، گفت طبیعیه عزیزم، شلوغش نکن. جوری میگفت طبیعیه که انگار من توی این عمر بیست و هشت ساله ام دندان پر نکردم!! خلاصه اون شب باز من درد داشتم. اما دردم مدلش فرق کرده بود. در حالت عادی درد نداشت اما به محض اینکه دندانم با آب سرد مواجه میشد، تا ته مغزم تیر میکشید. زنگ زدم گفتم دکتر اینجوریه، گفت نه عزیزم من بررسی کردم به عصب نرسیده بود و این درد احتمالا تلقینه... هیچی... خانم و آقایی که شما باشید بنده قانع شدم که درد من تلقینیه! از اون ماه تا زمانی هم که داشتیم میرفتیم کسی نبود محض رضای خدا یه دندانپزشک به ما معرفی کنه. دکترهاشون یا رفته بودن خارج و یا قیمتهاشون انقدر نجومی بود که میگفتم نه. (من 180 تومان دندان پر کردم در حالی که قیمتهایی نظیر 300 تا 500 میشنیدم). 

شب عید که برگشتم ایران، دیگه سراغ دکتر خودم نرفتم، سراغ چند پزشک رو گرفتم که باز چون تعطیلات نوروز بود کسی رو پیدا نکردم. تعطیلات تموم شد و من دوباره برگشتم گرجستان. پریشب که رسیدم ایران، رسیده و نرسیده وقت دکتر گرفتم و دندونم رو پیش دو تا دکتر نشون دادم. هر دو متفق القول فرمودن که چیز خاصی نیست!! یکیشون گفت شما روش رو محکم مسواک بزن این عادت میکنه، اون یکی میگفت این پر شده و هیچ چیز خاصی رو نشون نمیده و بذار ببینیم درد به کجا میرسه!!

خلاصه داستان ادامه داشت تا همین امشب... امشب دیگه دندانم رفت روی هوا... درد تا جایی اوج گرفت که واقعا نمیفهمیدم دارم چکار میکنم. قرص برداشتم، بسته خالیش رو دوباره گذاشتم توی یخچال. آب ریختم گذاشتم روی اوپن برگشتم توی اتاق... زنگ زدم به دکتر کسی جواب نداد... و من هشت ماهه که دارم درد میکشم و کسی نیست به داد این دندان برسه...

نظرات 13 + ارسال نظر
مژگان امینی پنج‌شنبه 25 اردیبهشت 1393 ساعت 22:34 http://mozhganamini. persianblog.ir

سلام
الان بهتر نشدی؟
باز هم دکتر ت را عوض کن .

سلام خانم امینی عزیزم
والا الان روی فضام... دلم میخواد عوض کنم دکتر رو ولی کسی رو سراغ ندارم متاسفانه...

صدیقه (ایران دخت) پنج‌شنبه 25 اردیبهشت 1393 ساعت 22:45 http://dokhteiran.blogsky.com

آخـــــــــــــــ که بد دردیه این دندون درد... یه دکتر خوب سراغ دارم هفته پیش پیشش عصب کشی کردم فقط یکم راهش دوره ازت... مشکل نداره؟؟؟
راستی یه پیشنهاد ... من 3-4 سال پیش اینطوری شدم.... ریشه دندونم عفونت داشت یه بسته انتی بیوتیک خوردم حل شد تا الانم خوبه حالش

واقعا؟ یعنی با یه بسته آنتی بیوتیک خوب شد؟ صدیقه من 8 ماهه درد دارم فکر کنم کار از آنتی بیوتیک گذشته...

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 اردیبهشت 1393 ساعت 23:29

02166424273

02166424283

دکتر نخعی

ممنون

علیرضا پنج‌شنبه 25 اردیبهشت 1393 ساعت 23:45

دلارام نگو ! خون به دلم نکن ... کاملا درکت میکنم :|

ای وای... امیدوارم دیگه بهش دچار نشی...

نینا جمعه 26 اردیبهشت 1393 ساعت 09:40

دکتر هانم رفعت نژاد تو خ گل نبی پشت حسینیه ارشاد
زن و شوهر هر دو دکتر هستن
22895382-83
22884284
دکتر خوبیه.

مرسی نینا جان
خدا خیرتون بده که دکتر معرفی میکنید.
تو شادی هاتون جبران کنم

طاها جمعه 26 اردیبهشت 1393 ساعت 14:45 http://dastanakeman.mihanblog.com

سلام
درد دندون برای یکی دوهفته بعد پر کردن طبیعیه نه هشت ماه!
دوستان لطف کردن پزشک معرفی کردن،حتما مراجعه کنید.امیدوارم هر چه سریعتر بهبودی حاصل بشه

سلام
این رو به دکترهای عزیز باید گفت طاها جان...
ممنونم

وفیق جمعه 26 اردیبهشت 1393 ساعت 21:21 http://hayel.blogfa.com

عصب کشی ناقص ، نتیجه اش می شود درد دائمی گاه و بیگاه ...


و لامصب بد دردی است این دندان درد...

البته عصب کشی نکرده بودن ولی اره کارشون رو که ناقص انجام بدن ما باید غذابش رو بکشیم...

مزاحم تلفنی شنبه 27 اردیبهشت 1393 ساعت 10:30

اینم شماره دندانپزشک بنده:
77467450
روبروی ایستگاه مترو نیرو هوایی (خ پیروزی)
البته گرون میگیره. شرمنده دکتر ارزون سراغ ندارم.
اما حالا بذار یه داستان برات تعریف کنم: من از برگه های تقویم رومیزی سال گذشته برای یادداشت های یه جمله ای استفاده می کنم. چند روزه که برگه ای میاد که روز تولد تو رو برای خودم یادآوری کردم بعدش هم الان برگه ای اومد که شماره دکتر دندون پزشکی روش نوشته بودم. یعنی فک کن کی تو زندگیش این همه به تو فک میکنه
هر چه زودتر برو دکتر ما حوصله مریض داری نداریم ها گفته باشم

اوه تو چقدر دکترت دوره! بله دیگه عزیزم شما پیش دکتر گرون نری، من برم؟؟ دیگه پولداریه و هززااااار مکافات
وای چه بامززززززه. خیلی واسم جالب بود

سکوت شنبه 27 اردیبهشت 1393 ساعت 12:23

آخی درکت میکنم عزیزم. واقعا" زندگی آدم مختل میشه با این درد لعنتی
و اما اگر توی عکس دندونت هم نیاز به عصب کشی نباشه. باید دندونت دوباره تخلیه بشه و تمیز بشه و دوباره پر بشه. احتمالا" توی دوره پرکردن این دندون عفونت داشته و وقتی پر شده دیگه راهی برای تخلیه عفونت وجود نداشته
دلی جون زودتر اقدام کن که سوای درد طاقت فرسا عفونت دندون خیلی خطرناکه

واقعا همینطوره
ظاهرا دکتر قبلی کارش رو خوب بلد نبوده و یک فاصله ای توی دندون من ایجاد شده بوده. در هر حال کار به عصب کشی رسید و مقدماتش رو انجام دادن تا چند روز بعد تکمیلش کنن...

میرزاده خاتون شنبه 27 اردیبهشت 1393 ساعت 13:01 http://khatoonnn.blogfa.com

دل آرام جان اگه دندونت رو با مواد همرنگ (کامپوزیت) پر کردن تا چند ماه حساسیت به سرما و گرما طبیعیه. اما اینطور که تو گفتی درد داری و به سرما حساس شدی احتمالن پوسیدگی دندونت عمیق بوده و باید عصب کشی می شده. من تخصصم ترمیمیه و اگه فقط موقع جویدن درد داشتی می گفتم دندون رو بلند پر کردن اما این درد خود به خود که طولانی مدت طول کشیده تنها دلیلش می تونه استفاده نکردن دکتر از بیس مناسب زیر ترمیم باشه. واقعن متاسفم که این اتفاق برات افتاده اما دکتر خوب هم زیاده و امیدوارم مشکلت بزودی برطرف بشه عزیزم.

بله همرنگ استفاده کرده بودن. با حرف تو مطمئن شدم که دقیقا با دکتر بی تجربه و کار نابلدی مواجه بودم. مرسی از راهنماییهات عزیزم
خانمی قطعا دکترهای خوب زیاد هستن و همشون روی چشمم جا دارن. این شانس من بوده که دکترهای اینجوری به پستم خوردن

آقای دنتیست شنبه 27 اردیبهشت 1393 ساعت 20:55

اوه اوه! فکر کنم تا اطلاع ثانوی بهتره این دور و برها آفتابی نشم!
اولین اشتباهت این بوده که رفتی پیش یه دندونپزشک خانوم! چون خانوم ها دندونپزشکی شون هم مثل رانندگی شونه! پاشو بیا خودم دندونتو بکشم، یه ایمپلنت نامبروان جاش بذارم. دیگه نه مشکل پوسیدگی داری، نه درد، نه عصب کشی... :)))
حالا این ها که شوخی بود، ولی از شوخی به کنار، در امور پزشکی هیچوقت موفقیت صدر صد وجود نداره و همیشه باید درصدی از ریسک رو پذیرفت. بعضی از دندون ها پروسه ی درمانی پیچیده تری نیاز دارند و پیش آگهی شون ضعیفه، در این موارد بهتره به متخصص مربوطه مراجعه کنید، حتی اگه لازم باشه مبلغ بیشتری پرداخت بشه. اگه قرار بود عمومی ها همه چیزو بلد باشند که به وجود اومدن رشته های تخصصی، دلیلی نداشت!

نه دکتر الان حالم یعنی حال دندونم خیلی بهتره پس میتونی کماکان آفتابی باشی. بعدشم یعنی تو فکر کن من برم پیش دکتر آقا. دکتر فقط خانممممم
ولی از شوخی گذشته قبول دارم که احتمال و ریسک توی همه امور وجود داره. شما هم غرغرهای من رو بذار به پای دردی که میکشیدم و شانس زیبایی که داشتم!!

نرگس20 شنبه 27 اردیبهشت 1393 ساعت 21:28 http://www.narges20.blogsky.com

سلام دل آرام جان
آخی دندون درد خیلی خیلی بده
از کامنتها متوجه شدم که الان حالت بهتره..خدا را شکر
من اگه از دندون شانس ندارم ولی خدا راشکر از دندون پزشک شانس آوردم..

امیدوارم دیگه هیچوقت چنین دردی را تجربه نکنی عزیزم

به به ببین کی اینجاست
سلااااام
خداروشکر که در این مورد شانس داشتی.
ممنونم عزیز دلم

عاطی شنبه 27 اردیبهشت 1393 ساعت 22:16

الهی..
دندون درد خیلی بده :(

ایشالا ی دکتر خیلی خوب پیدا کنی و نجاااااااااااتت:دی!!بده جانم :-*

من اگه میشناختم حتمن معرفی می کردم!

خووب باشی همیشه :گل ل ل ل

مرررررسی عزیز دلم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد