دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

Halal or Non Halal, this is a problem!


در اینجا شما 1 گرم گوشت حلال هم نمیتونی پیدا کنی. مرغ های برزیلی که برند حلال دارند به وفور و البته با قیمتی بیش از مرغ های معمولی به راحتی در دسترس هستند اما درمقابل دریغ از یک گرم گوشت حلال... تا قبل از این گوشتهای حلال رو از یه قصاب ایرانی با قیمتی چند برابر گوشتهای معمولی (حلال = کیلویی 17 لاری ، معمولی = کیلویی 6 لاری) میگرفتیم که خب به برکت ریجکت کردن و تمدید نکردن ویزاها، اون قصاب محترم و خانواده شون بعد از چهارسال اقامت برگشتن به وطن و ما موندیم و باز مسئله گوشت حلال...

چند وقت پیش رفته بودیم کارفور و مثل همیشه توی بخش گوشت داشتیم دنبال مارک حلال میگشتیم که خب البته مثل همیشه هم ناموفق بودیم. با خودم گفتم سنگ مفت و گنشجک هم مفت، بذار از مسئول سالن سوال کنم. و رفتم طرف یکی از خانمهای قرمز پوشی که نزدیک یخچال گوشتها ایستاده بود. ازش پرسیدم که گوشت حلال دارید؟ خانم مذکور با یک حالتی که انگار به کسی توهین کرده باشی، با ناراحتی گفت: حلال! حرام! نه فقط حرام داریم!!! و رفت طرف دیگه ای ایستاد.

من یک لحظه هنگ کردم که خب الان سوالم مشکلش چی بود که این خانم اینجوری جواب داد، ولی به جوابی نرسیدم.

اما خودمونیم، مگه مقابل کلمه حلال، حرام هست؟ و آیا چون ما مسلمونها مدل خاصی از گوشت رو استفاده میکنیم، قابلیت مسخره شدن رو داریم؟ و سوالاتی دیگر از این دست...

 

 به صورت بسیار اتفاقی یک کالباسی یافتیم که حلال هست و بسیار مشعوف گشتیم... همچین آدمهای قانع و راضی ای هستیم ما!!


http://s5.picofile.com/file/8122415276/10012014472.jpg



نظرات 7 + ارسال نظر
مزاحم تلفنی چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 ساعت 08:02

درود بر دلی عزیزم
امیدوارم که سمیرا جون سلامتش رو تا الان دیگه به دست آورده باشن. سلام برسون.
درخصوص گوشت و ... حلال به نظرم در هر کشوری اگه این مواد خوارکی نباشه اونها یه قسمتی از بازار رو از دست میدن. نمیدونم شاید برای تولید کننده های اونجا صرفه اقتصادی نداره. اما درخصوص این که چرا اون خانم ناراحت شد به نظرم این اولین بار نبوده که این سوال ازش پرسیده میشده و حتما یه داستانی با این سوال شما براش تکرار شده. البته نمیخوام رفتارش رو توجیه کنم فقط خواستم جواب سوالت رو بدم که گفتی سوالم چه مشکلی داشت کلا ما کار و زندگیمون رو ول کردیم و منتظریم مسائل خارجی ها رو حل کنیم. یه همچین دوستان فداکاری هستیم بخدا

سلاااااااام
الان دیگه کاملا بدست اورده. قربان شما
بله به نظر من هم این اشتباهه که با گزینه "حلال" یجورایی مقابله میکنن. حتی مرغ هایی هم که گفتم برای برزیل هست و کشتار داخل کشور نیست و خب این یعنی هزینه هنگفت برای واردات...
اون خانم یجوری جواب داد که انگار من دارم میگم حرام خوار هست! نمیدونم اما خیلی ناراحت شد و با تمسخر جواب داد...
قربون شما دوستان فداکااااااااار

مزاحم تلفنی چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 ساعت 08:02

خودمونیم دقت کردی چقدر کامنت هام جدی شده؟؟؟؟؟ اه اه اه اصلا بهم نمیاد خودم میدونم

آررررررررره دیدی؟؟؟؟ بابا کانال رو عوض کن یکم

امیرحسین... چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 ساعت 09:30

اما انگار الان تو خیلی کشورها گوشت حلال پیدا میشه...حتی شنیدم خیلی از غربی ها هم گوشت حلال را بیشتر از گوشت های عادی دوست دارن و میگن مزه اصلی گوشت را گوشت های حلال میده
مسئولین اونطرفی لطفا رسیدگی کنن

اره خیلی جاها هست، اما گرجستان ظاهرا زیادی عقب مونده است :)))
واقعا مزه اش متفاوته یعنی؟
مسئولین کم کاری میکنن

طاها چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 ساعت 11:09 http://dastanakeman.mihanblog.com

سلام
اینجا هم اکثرا دنیال چیزای حرام میگردن!!!کلا چیزی که نیست طالب بیشتری داره؛گویا...

سلام
ای بابا... واقعا هرکس هرچی رو نداره میخواد!

وفیق چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 ساعت 20:33

البته حلال و حرام فقط تو فکر ماست

خیلی جدی نگیرید
کیفیت اون گوشتهای به اصطلاح غیر حلال خیلی بالاس و مطمئنا اگه 1400 سال پیش هم اینطوری بودن ، بهشون نمیگفتن حرام !!!!

و این موضوع قابل بحث و تفکره ...

یاد یه کتابی از دکتر مطهری افتادم به اسم " اسلام و مقتضیات زمان"

بالاخره هرکس یه اعتقاداتی داره و خب تا جایی که ممکن هست ترجیح میدم به چیزی که معتقدم پایبند باشم.
ممنونم برای معرفی کتاب

وفیق چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 ساعت 20:34 http://hayel.blogfa.com

اسلام و مقتضیات زمان

وفیق چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 ساعت 23:32 http://hayel.blogfa.com

البته عرض کنم که اعتقادات کاملا نسبی می باشند و نه مطلق ، خصوصا اعتقاداتی که ریشه مذهبی دارن

و .....

قبول دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد