دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

کتاب چهره ناقلا


عکس- دوستی - احوالپرسی - دیدار - مناظره... هر آنچه شما فکرش را کنید در همین بلاگرفته اتفاق می افتد. نمیتوان منکر پیشرفت راه های ارتباطی شد. حتی نمیتوان جلوی فناوری را گرفت. تا بوده تکنولوژی در خدمت بشر بوده و راه ها را همواره آسان کرده. خیلی هم خوب، خیلی هم قشنگ، اصلا دلنشین. شما فرض کن قرار بود به پای کبوتر نامه بر، کاغذی مبنی بر "احوالپرسی و ملالی نیست جز دوری شما و پاره ای دیگر از مذاکرات" بفرستی برای پروین خانم آن سوی مرزها... خب این کبوتر آیا میرسید، نمیرسید، گرسنه میشد، تشنه میشد، اصلا اسیر دست کبوتر بازها میشد، هدف شکار قرار میگرفت و یا طعمه گربه ای چیزی... حالا اینکه بدون تکنولوژی ما با پروین خانم آن سوی مرزها چطور آشنا شده ایمش دیگر به خودمان مربوط است! در این راستا بسیار قدردان تکنولوژی و دار و دسته اش هستم و روی ماهشان را میبوسم.

آما یک جاهایی دیگر شورش را در می آورد، جوری که دلت میخواهد تا صبح گریه کنی... نه نه ژانر را عوض نمیکنیم. یعنی منظورم این است که بابا جان، پدرت خوب، مادرت خوب، آخه دیگه این چه مدلش است؟ برای من زده "یور فرندز لایک دیس پیکچر!" میروم نگاه میکنم و میگویم به به آفرین دوست خوش سلیقه من. بعد میگویم، آخر آدم نا حسابی - خودم را عرض میکنم -تو حتی نمیدونی الان دوستت داره اونور دنیا چکار میکنه... به چه درد من میخوره که این بچه الان چه عکسی رو دوست داره... اصلا اون هیچی... این یکی دوستمان که همین زیر گوشمان است. برای من زده رفته قشم. یعنی روی نقشه اش زده بود. حتما یک قرتی بازی جدید است که اون تو ردیابیت میکنن کجا میری و از کجا میای. بعد میگویم آخر پدر آمرزیده جواب تلفن سه روز پیشم را نداد، میخواهم چه کنم که بدونم الان رفته قشم؟ حتما کلی دلفین هم از نزدیک دیده(خوش به حالش).

جونم واستون بگه همین مادر بزرگم که شبها ساعت ده نشده خواب بود، الان شش ماه آزگار است که میبینم ساعت یازده و خرده ای است و او دارد همینجور فرت و فرت مطلب شیر میکند. یعنی گاها که سری میزنم و یا وقتهایی که منزلشانم به چشم میبینم. بی انصاف عضو انواع و اقسام گروه ها هم شده!! بعد یکجوری لپ تاپ را روی پایش تنظیم میکند و با دقت این انگشت اشاره اش را روی کیبورد میزند که دلت میخواهد همانجا ماچش کنی بگی آخه تو چقدر آپ تو دیتی! (تازه گفته برایش اسکایپ هم نصب کردند با دوستش در امریکا صحبت میکند. گفتم در جریان باشید!). یک فامیلی هم دارم همیشه به فیس بوک ( بر وزن همیشه به یراق مثلا ). بعد شما تا دست توی دماغت میکنی مخابره اش میکند به آن یکی فامیلمان در استرالیا و آن یکی در انگلیس و همه با هم در اقصی نقاط دنیا میدانند در فلان ساعت یک انگشتی که از بخت بد متعلق به بنده هم بود رفت توی دماغمان! حالا اینهایش بماند، در به در بود دنبال پسر عمه کوچکم میگشتیم و پیدایش نمیکردیم. بعد دیدیم عکس نامزدش را گذاشته در فیس بوک و ماشالا چه خوشگل هم شده (دختر را عرض میکنم)، همانجا بود که یادمان رفت چه کاری داشتیم اصلا با پسر عمه مان... 

درد دل زیاد دارم، اما شما که چشم هایتان را از سر راه نیاورده اید. بروید یک دوری بزنید باقیش رو بعدا براتون تعریف میکنم...


نظرات 22 + ارسال نظر
عارفه جمعه 29 شهریور 1392 ساعت 00:04 http://inrozha.blogsky.com/

جان؟
باقیش رو بعدا میگویی؟
باش تا بریم دور بزنیم بیایم
باش ها از اون باش ها

تو یکی تا برنگردی من باقیش رو نمیگم که. باید حضورت رو بزنی تا باقیش رو بگم

آقای دنتیست جمعه 29 شهریور 1392 ساعت 00:11 http://dstooth.blogspot.com

مادربزرگت؟ جدی؟ :)))
حالا جالب تر از ملت،مسئولین هستند که توی فیس بوک و توئیتر پیج دارن. بعد از هشت سال دلمون خوش بود چارتا آدم حسابی رو فرستادیم کابینه.اینام که همش پای کیبورد اند!...مملکت هم رو هوا :)))

مادربزرگ منو دست کم نگیر جناب دکتر :))
پای کابینت فرستاده بودیم تا حالا یه قرمه سبزی ای چیزی ازش در اومده بود لا اقل

امینی جمعه 29 شهریور 1392 ساعت 00:24 http://mozhganamini.persianblog.ir

من که دلم به دیدن عکس و نوشته های خواهرزاده ام توی فی س بوک خوش است .یعنی تنها علائم حیاتی او

چه حیف... واقعا عرض میکنم.

آوا جمعه 29 شهریور 1392 ساعت 00:34

بد جور دلم هوای بی تکنولوژی بودن رو
کرده این روزها.....با اینکه شدیدا نیاز
دارم بهشون این روزها.....من عضو
فیس بوک نیستم و با اینکه خیلی
از لحظات و دنیای شادم رو مدیون
دنیای نت هستم امامطمئنم که
همان عبارت "ملالی نیست جز
دوری شما"بمراتب تاثیرعمقی
تر و ماااندگارتری داشت تا این
ایمیلهای نه چندان کوتاه این
روز هایمان.....خداحفظ کنه
مادربزرگ عزیز رو...........
یاحق...

منم آوا... منم...
ممنونم عزیزم

تیراژه جمعه 29 شهریور 1392 ساعت 00:39 http://tirajehnote.blogfa.com

یاد پستی افتادم که برای مجله ی دهه نود نوشته بودم
"آهای تکنولوژی...ما تنهای تنهاییم!"
امیدوارم روزی نرسد که دست و پا بزنیم برای رهاندن خود از دست تکنولوژی
متاسفانه افراط و تفریط به شدت در همه ی موارد در جامعه ی نوین ایرانی به چشم میخورد
تکنولوژی وارد میشود و ده سالی طول میکشد تا فرهنگش وارد شود
عکس های غیر مجاز..سخن پراکنی های مجازی خاله زنکانه.. شیر کردن پست های بی معنی..گدایی لایک و کامنت و الی اخر
البته این رو در مورد استفاده ی بی رویه میگم
وگرنه در کنار همه ی اینها مزیت هایی هم وجود دارد مثل با خبر شدن از حال فلان دوست یا اشنا شدن با یک نفر دیگر

عجیب هم تنهاییم... خیلی...

ب.ر جمعه 29 شهریور 1392 ساعت 04:33 http://biparvabash.persianblog.ir

ﻭاﻱ ی ی...ﺩﻵﺭاﻡ ﺣﺮﻑ ﺩﻝ ﻣﻨﻮ ﺯﺩﻱ...ﻭاﻗﻌﻦ ﻫﻢ ﻫﻤﻴﻦ ﻃﻮﺭﻩ ﻛﻪ ﻣﻴﮕﻲ و ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﺣﺪﻭﺩ ﻳﻚ ﺳﺎﻝ ﭘﻴﺶ ﻓﻴﺲ ﺑﻭﻛﻤﺎﻥ ﺭا ﺑﺴﺘﻴﻢ و ﺧﻼاااﺹ....ﺧﻴﻠﻲ ﻫﻢ ﺭاﺿﻴﻢ و ﺧﺮﺳﻨﺪ...
ﺗﻴﺮاﮊﻩ ﺧﻴﻠﻲ ﺩﻭﺳﺖ ﺩاﺭﻡ ﻣﺘﻨﻲ ﻛﻪ اﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩﻱ ﺭﻭ ﺑﺨﻮﻭﻧﻢ...

ﺷﺎﺩ ﺑﺎﺷﻲ ﺩﻵﺭاﻡ ...

ممنونم عزیزم، تو هم

این پست :
http://daheye90.blogsky.com/1390/02/30/post-27/

تـه تغاری جمعه 29 شهریور 1392 ساعت 11:40 http://ssmall.blogsky.com/

چه مادربزرگ پیشرفته ای دل ارام ..

دیگه مادربزرگها هم قصه نمیگن...

مریم نگار جمعه 29 شهریور 1392 ساعت 12:53

...واقعا افراط و تفریط هست که لذت هر چیزی رو ته نشین میکنه !
همین یک قلم..یعنی"تعادل" رو خریدار باشیم...جدن هیچ چیزی آزارنده نیست...
ضمنا آدرس پیج مادربزرگ گرامی تون رو میشه بدید

افراط و تفریط به اضافه فرهنگ استفاده...
بله بله میشه :))

yasna جمعه 29 شهریور 1392 ساعت 13:29 http://delkok.blogfa.com

ما از همه ی خوب هایمان بد استفاده می کنیم خواهر جان.. اینکه معلوم نیست خوب است یا بد...

ایشالا اونها که استفاده میکنن از خوبی هاش استفاده کنن فقط. (آیکون تاثیرگیری از سخنرانی های پخش شده از صدا و سیما!!)

"یک من دیگر" جمعه 29 شهریور 1392 ساعت 16:15

انقده از این فسی بوک بدم میاد که نگو و نپرس! با دود علامت بده آدم کلی بهتره! والا!

فکر کن!! مثلا جماعت بلاگر رو تصور کن که دنیای مجازیه دودی راه بندازن مثلا!! :))

وانیا جمعه 29 شهریور 1392 ساعت 19:41

نری باقیش رو نگیا یادت نره باقیش رو بگی

جهت تاکید یک جمله رو به دو نحو بیان کردی؟

ترنم باران جمعه 29 شهریور 1392 ساعت 21:31

مادربزرگ بروزی داری بانو
تنشون سلامت
نمیدونم شاید تکنولوژی های امروزی و با این شیوه و متد بهانه ای باشد برای پر کردن تنهایی آدمها. و شاید عمدا اشتباهی گرفته شده.تا فقط جاهای خالی را پر کندوصرفا فقط پر کند

چی بگم ترنم جان... نمیشه مقابله کرد ولی کاش بعضی چیزها برمیگشت سر جای خودش یا حداقل میشد حفظشون کرد، حتی با پیشرفت تکنولوژی...

مریم جمعه 29 شهریور 1392 ساعت 23:04 http://najvaye-tanhai.blogsky.com

عاقا من وایمیسم!!! باقیش رو هم بذاری بعد نظر میذارم

فقط مامانبزرگتو یه مچ گنده بذار روی لُپش

در ضمن محمد اینجا نیست تا گشت ارشاد رو خبر کنه وقتی نوشتی: در این راستا بسیار قدردان تکنولوژی و دار و دسته اش هستم و روی ماهشان را میبوسم.

نه نه حتما باید بری دور بزنی بعدا برگردی باز!!
وا مصیبتا، وا حسرتا، حالا من یه اشاره زیر پوستی کردم تو باز باید تکرار کنی؟! :)))

ترنم باران جمعه 29 شهریور 1392 ساعت 23:09

راستی بقیه هم دارد آیا؟

حرفهای ما هنوز نا تمام، تا نگاه میکنی وقت رفتن است...

ترنم باران شنبه 30 شهریور 1392 ساعت 00:29

باز هم همان حکایت همیشگی
ناگهان چقدر زود دیر می شود...

روحش شاد...

عاطی شنبه 30 شهریور 1392 ساعت 02:40

اصلا من می میرم واسه این مدل پست هات:دی

خیلی ی ی ی ی قشنگ می نویسی:گل ل ل :-*

من فیس بوکمو دی-اکتیو کردم:دی!از بس خسته شدم:))) حالا دلم واسه ش تنگ شده:))))

تو قشنگ میخونی :*
نه نه دلت تنگ نشه خیلی هم کار خوبی کردی. باشد که به زودی به تو بپیوندیم :*

سارا شنبه 30 شهریور 1392 ساعت 08:34 http://www.takelarzan.blogsky.com

ای جانم نکته انحرافی اینجاس که شما چقدر وابستگان خارج از کشور دارین هاااااااااا

وابستگان داخل کشور هم زیاد داریم. دلبستگان هم زیاد داریم، یکیش همین خودت :)

"یک من دیگر" شنبه 30 شهریور 1392 ساعت 10:03

مامان بزرگت نوه نمی خواد احیانا؟

میخواد خوبم میخواد. مخصوصا از نوع "یک من دیگر" ;)

محمد مهدی شنبه 30 شهریور 1392 ساعت 10:54 http://mmbazari.blogfa.com

سلام

ای جانم به این مادر بزرگ عزیز ...

سلام
برای همه مادربزرگها و مادربزرگ دوستهای کل دنیا " "

باغبان شنبه 30 شهریور 1392 ساعت 11:40 http://www.laleabbasi.blogfa.com

چقد باحال تعریف کرده بودی خیلیییی بانمک بود دلارام
ما منتظر باقی ماجرا هستیم همچنان
همینجا نشستیم با هیشکی هم کاری نداریم فیس بوق و اینا هم نداریم همین یه سر زدن به وبلاگ دوستان و منتظر باقی ماجرا شدن از دستمون برمیاد و بس

نمک از خودتونه
اصلا قصد ما همینه، ما میخوایم شما رو پای برنامه های خودمون نگهداریم. چیه همش میرید سایتهای بیگانگان! :))

سارا یکشنبه 31 شهریور 1392 ساعت 09:52 http://www.takelarzan.blogsky.com

عزییییییییییییییزمی بووووووووووووس

:*

ordi سه‌شنبه 2 مهر 1392 ساعت 16:39 http://tanhaeeeii.blogfa.com

junam maman bozorggggg

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد