دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

این غریب های دوستداشتنی

داشتن دوستهای عجیب خوب است. اصلا داشتن آدمهای متفاوت اتفاق جالبی است. آنقدر هیجان دارد که ببینی کسی، رفتاری متفاوت از باقی در برابر حرفهایت، عقایدت، افکارت و یا اعمالت نشان میدهد و یا به کل رفتار و اخلاقی متفاوت با باقی آدمهای اطرافت دارد. من از این آدمها کم ندارم در اطرافم و هرکدامشان یک پنجره از دنیایی را انگار باز میکنند جلوی رویت.

دوستی دارم به شدت دقیق. این به شدت یعنی خیلی شدید. چیزی فرای باور من. هم دانشگاهی بودیم و بعد شد دوست. یعنی همان روز اول استارتش زده شد. اما از آنجا که یخ من طول میکشد تا آب شود، ماهها گذشت تا بتوانم به عنوان دوست قبولش کنم. این دختر آنقدر دقیق است که میتواند برای شما بگوید درز مانتوی فلانی توسط چرخ خیاطی کج و کوله دوخته شده. باور کنید اغراق نمیکنم. این برای من عجیب بود. ذاتا آدم کلی گرایی بوده و هستم. یعنی راستش را بخواهید مغزم کشش این را ندارد که این همه ریزه کاری را ثبت و ضبط کند. و داشتن چنین آدمی کنار شما اتفاق بامزه ای است. البته گاهی هم حس خنگ بودن را به شما القا میکنند، همچین نامحسوس!

دوستی دارم به شدت حساس. یعنی شما پایتان را کج بگذارید میگوید "حتما منظوری داشتی". پایت را راست بگذاری میگوید "حتما منظوری داشتی". اصلا تصمیم بگیری کلا روی دستهایت راه بروی میگوید "دیدی منظوری داشتی". یعنی شما تمام مدت باید حواست به رفتارهایت، او و عکس العملهایش باشد و آخر سر هم تو هر چی بگو، مگر باور میکند که فلان کار را عمدا نکردی، بیسار کار را سهوا انجام دادی و الی ماشالله. گاهی حس گناهکار بودن را به شما القا میکند، بسیار مستقیم!

در این گنجینه رنگارنگ دوستان بنده، شخصی پیدا میشود که بسیار با مطالعه است. یعنی وقتی میخواهم برایش کتاب هدیه بگیرم، باور کنید هزار دور کتابفروشی ها را میگردم و میگویم "آقا تازه ترین کتاب فلان نویسنده را میخواهم". حالا اینکه قسمت ساده ماجراست. داستان از آنجا شروع میشود که حرفهایش تماما مستند است. یعنی مدام میگوید "به قول فلانی اینجوری. به قول بهمانی اونجوری. اتفاقا در این باره در کتاب ایکس اینطور نوشته شده که ..." . یک حس غروری میدهد داشتن چنین دوستی. البته بعضی اوقات هم حس بی سواد بودن را به شما القا میکند، گاهی یک خط در میان!

یکی دیگرشان اهل سیاست است. سیاست معمولی که تمام ما درگیرش هستیم نه ها! یک سیاست باز حرفه ای است. یعنی اخبار و رویدادهای ایران و جهان را از ایشون پیگیری کنید. خودش به تنهایی قابلیت این را دارد که خبر بگوید و تحلیل کند. هرچی من بگویم شما عمق مطلب که دستتان نمی آید. باید ببینیدش تا درک کنید. من فکر میکردم زیادی آدم درگیر سیاستی هستم اما باور بفرمایید اسم کسانی را میداند و حرفهای افردی را در گنجینه ذهنش دارد که من که هیچ، کل اجدادم هم به این اندازه غرق در سیاست نبودیم و شرط میبندم تا هفت نسل آینده هم نخواهیم بود. خوب است بودن چنین فردی در زندگی اما گاهی حس بی رگ بودن را به شما القا میکند، همچین از بیخ و بن!

نمیدانم به خاطر اینهمه تفاوتی که با بقیه آدمها دارند انقدر دوستشان دارم یا به کل آدمهای دوستداشتنی ای هستند...


نظرات 25 + ارسال نظر
الهه دوشنبه 7 اسفند 1391 ساعت 22:09 http://khooneyedel.blogsky.com

مقام اولی من رو نگه دار تا برم بخونم

عزیززززم

الهه دوشنبه 7 اسفند 1391 ساعت 22:16 http://khooneyedel.blogsky.com

آروم دلم
آدمها اومدن که یه تصویر بزرررگ رو در کنار هم کامل کنن...تصویری که هدف نهایی خلقتشونه....و قشنگی این ماجرا به اینه که هر انسانی با انسان دیگه متفاوته...گاهی این تفاوتها خیلی زیاده و گاهی کم...وقتی یه قطعه پازل متفاوت از کناریش،سر جای درستش قرار بگیره،معجزه اتفاق میفته و این خارق العاده ست...تو و دوستات هم همینطور هستین...معجزه ای به اسم دوستی بینتون به وجود اومده...و قشنگی دوستی به همین احترام و عشق با وجود تفاوتهاست.....
الهی که دوستیهاتون مستدام باشه و بتونین همدیگه رو کامل کنین...

دقیقا همینه
انگار که فلسفه با هم بودن آدمها اینه که همدیگر رو تکمیل کنند. به قول تو مثل پازل...
ممنونم عزیزم

آوا دوشنبه 7 اسفند 1391 ساعت 22:56

میدونی دل آرام جان راستش یاد اون داستانی
افتادم که 3تا انسان خاص،تیز پا و تیزچشم و
تیز گوش و اینابودن و فکر کنم میرفتن که یه
غولیو شکست بدن و آخرشم پیروز شدن
اینا.........هم افتخار داره داشتن چنین
دوستانی و هم هیجان آوره....من که
کلی کیف می کنم وقتی دور و برم از
اینجور دوستها دارم..دوستی هایتان
مستدام و پایدار انشالله............
یاحق...

درست میگی آوا. حرفت اتحاد و کامل کردن صفات همدیگه هست.
ممنونم عزیزم
حق نگهدارت

آذرنوش سه‌شنبه 8 اسفند 1391 ساعت 00:10 http://azar-noosh.blogsky.com

من خیلی دوست دارم دوستی های اینجوریو...اصلا با ثبات ترین دوستی های من به طرز عجیبی با آدمهایی که کاملا متفاوت از خودم هستن ...نمیدونم علتش چیه واقعا
واینکه باهات موافقم که آدم همش احساس خنگ بودن میکنه

ای جانم
دوستیهات همیشه با دوام باشه عزیزم
دور از جونت آذرنوش

کاسپر(بابک) سه‌شنبه 8 اسفند 1391 ساعت 00:52 http://kasperworld.ir

سلام ...
چقدر خوبه داشتن دوستانی با این تنوع ...این تفات ها و مهارتها وقتی جمع بشه و اطافت باشه خیلی بنظرم خوشاینده ...
شاید یکم ادم توو خودش بره که مثلا کم آورده در مقابل خصوصیت فلان دوستش ولی خود همینا هم یه انگیزه و میشه برای کشف و جذب اون خصویت مثبت (بیخیال منفی ها) ...

سلام بابک جان
مرسی دید مثبت... ولی همینه. درست میگی. خیلی اوقات حس میکنم خب الان کم اوردم، الان فلانی اینو میدونه و من نمیدونم خیلی اتفاق بدیه... اما بعد میبینم نه، قرار نیست هممون مثل هم باشیم. در جایی هم میبینم که خب گاهی در بعضی مواقع من جلوتر از اونها بودم و چیزهایی رو میدونستم که اونها نمیدونن. همین کم و کاست ها، همین داشتن و نداشتن ها، همین دونستن و ندونستن ها هست که تکمیلمون میکنه. و لذت بخشه این تفاوتها...

مامانگار سه‌شنبه 8 اسفند 1391 ساعت 09:48

پستت جالب و متفاوت بود...مثل دوستات...
وقتی خصوصیات مختلف اطرافیان رو می بینیم ..تازه متوجه میشیم که چه ظرفیتها و جنبه ها و ابعادی داره انسان..و یه جورایی..تعادل در ما بیشتر میشه انگار
ممنون عزیز

میدونین مامانگار جانم، توی این پست هر کسی با دید خودش این تفاوتها رو تعبیر کرده. شما هم به این صورت... برام جالب بود که همه استقبال کردند از تفاوت دنیاهامون...
ممنون از شما برای حضورتون

فرزانه سه‌شنبه 8 اسفند 1391 ساعت 11:11 http://www.boloure-roya.blogfa.com

یه دوستم داری که ژله هنری درست میکنه. خوب چیه چرا میخندی؟ مگه ژله درست کردن کمتر از حفظ کردن اسامی همه سیاستمدارهای دنیاست؟!!!!!
خدائی اعتماد به نفس رو حال کردی؟

نه قربون تو برم من
والا اون ژله ای که من دیدم خیلی هم هنری و خاص بود. هنوز تحت تاثیرشمااااا

بابک اسحاقی سه‌شنبه 8 اسفند 1391 ساعت 12:42

دلی جونم
نوشتار پستت خیلی شیرین بود
مخصوصا اون تکه های آخر هر جمله :
یک خط در میان - همچین نامحسوس - از بیخ و بن و ...

جالبی آدما اینه که در عین اینکه در مجموع همگی شبیه به هم هستند و رفتارها و عکس العمل های مشابهی دارند هیچ دو آدمی دقیقا مثل هم رفتار نمیکنن
و هر آدمی رو از جهاتی میشه خاص ترین آدم دنیا دونست

مرسی بابک از تعریفت...
چقدر خوب گفتی "و هر آدمی رو از جهاتی میشه خاص ترین آدم دنیا دونست"
آره چقدر درسته این حرف...

بابک اسحاقی سه‌شنبه 8 اسفند 1391 ساعت 12:43

یه دوستی داری که شله زرد شور می پزه
اونو یادت رفت

خوبه تو اون شوره رو نخوردی و میدونی شور بوده
دوستم شله زرد میپزه، خوش رررررنگ، خوش مززززززه
تازه با حاشیه های خونه اش هم سته

فرزانه سه‌شنبه 8 اسفند 1391 ساعت 15:53 http://www.boloure-roya.blogfa.com

به بابک خان اسحاقی:
شما شله زرد شور هم بپزی والله به قرعان ما می خوریم و به به و چه چه هم میگیم. مگه نه دلی جان؟

صد در صدددددددد

M_barani سه‌شنبه 8 اسفند 1391 ساعت 17:00

این غریب های قریب بودنشان غنیمت است .دوستشان بدارید که بی شک آنان نیز شما را دوست دارند.

به روی چشم بارانی عزیز
ممنون برای مهربانیتان

لینک‌زن سه‌شنبه 8 اسفند 1391 ساعت 19:12 http://linkzan.com

سلام
این پست وبلاگ شما در "لینک‌زن" بازنشر داده شد
باتشکر
لینک‌زن
http://linkzan.com/archives/8646

سلام
ممنون برای لطفتون

جزیره سه‌شنبه 8 اسفند 1391 ساعت 21:30

قشنگی دنیا به همین تفاوت هاست دیگه.

آفرین جزیره. همینها دنیا رو قشنگ کرده.
یه دوست هم دارم بزنم به تخته بمب انرژی

گل آفتابگردون! سه‌شنبه 8 اسفند 1391 ساعت 22:40

وقتی دوتا دوقلوی همسان هم با هم تفاوت های ریز و درشت دارن باقی آدما که دیگه جای خود دارن...من یقین دارم پای صحبت دوستانی که به افتخارشون این پست رو نوشتی، بشینی قطعا اونا هم کلی ویژگی خاص خودت رو برات میشمرن و حتی شاید بگن غبطه هم میخورن به بعضی خصوصیاتت و میگن افتخار میکنن به داشتن دوستی مث شما:))) ببین کی گفتم:)
شما خودت هزار ماشاالله خوبی، جذب میکنی دیگران رو.
دوست داشتم این یکی پستت رو هم:))

عزیززززم...
تو خودت خوبی که ادمها رو خوب میبینی گل افتابگردون مهربون
پست من هم تو رو دوست داره

پروین پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 ساعت 07:00

اساس علمی ای برای این حرفم ندارم من. فقط دیده ها و شنیده ها. اما بنظر من هم شخصیت های متضاد هم رو جذب می کنند. انگار فقدان یک خصوصیت تمایل و علاقه ات را به صاحب آن خصوصیت افزایش میدهد. البته نوشتهء قشنگ تو در این باره نبود دقیقا. اما احتمالا همین متفاوت بودنهایتان به هم نزدیکتان کرده.

ولی همین هست که شما میفرمایید. معمولا افراد در دوستی ها مکمل هم هستند.

پروین پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 ساعت 07:02

راستی
من هم خیلی از قسمت های پایانی پاراگراف هایت خوشم آمد. باسلیقه بودند خیلی :******

ای جانم
خیلی لطف دارین :*****

مژگان امینی دوشنبه 14 اسفند 1391 ساعت 21:25 http://mozhganamini.persianblog.ir

همه ی این ها که گفتی یه دوستی دارند که آن قدر باحوصله است که هر کسی را همان جوری که هست قبول می کند و دوستش دارد .فکر می کنی چه حسی را در آن ها القا می کنی؟

ای وای من... ممنون که انقدر با محبت هستید. کاش اینطور بودم که شما فرمودید.

جزیره چهارشنبه 16 اسفند 1391 ساعت 09:04

سلام علیکم
حالا دلیل نمیشه چون شما پست نمینویسی ما نیایم اینجا آ

علیک سلام بر بانوی فرهیخته و مهندس
شما افتخار میدی خانم

جزیره چهارشنبه 16 اسفند 1391 ساعت 09:08

ااااااااااااااااااِی خاهر کجا بمب انرژی ام؟
فعلن بیشتر شبیه آینه ی دق شدم. عبوس اخمالو عصبی نچسب

دور از جونت
اگر آینه دق و عبوس و اخمو و عصبی (جان من تعارف نکناااا، دیگه صفت منفی بلد نیستی به خودت نسبت بدی؟!) بودن این مدلیه، که ای کاش من همیشه مدل تو باشم.

م س ا ف ر پنج‌شنبه 17 اسفند 1391 ساعت 01:04


سلام پروردگار به دل آرام سرزمینمان

و خدای بزرگ را سپاس

که از "نعمت ِ دوستان خوب"

رنگارنگشان را نصیبتان کرد

بشدت دقیق
بشدت حساس
بسیار با مطالعه
اهل سیاست و تحلیل

تا ما رهگذران هم
از رهگذر دوستان گوناگونتان

پند ِ دقت احساس مطالعه و تحلیل را
به کلبه ی ذهنمان ببریم

دست حق نگهدارتان
آمین

سلام
بسیار ممنونم برای کامنت زیبایتان.
خدا پشت و پناهتان

میتینگ انلاین پنج‌شنبه 17 اسفند 1391 ساعت 12:27 http://meetingonline0.blogfa.com

آدمی باید متفاوت باشد که متفاوت ها را جذب کند. کمی به این دایره دقیق تر نگاه کنید! نمی بینید؟! واقعا آدم های معمولی دوام کمتری می آورند.
همین که یک اردیبهشتی تمام عیار متواضعانه از شما این گونه یاد می کند، معنای بسیاری دارد!
موفق باشید.

سلام
از دیدی که دارید سپاسگزارم. و اینکه تیراژه انقدر ناب و خاص و عزیز و دوستداشتنی هست که همه رو مثال خودش میبینه. کاش لایق آنهمه مهربانی باشم...
ممنونم، شما نیز.

گل آفتابگردون! پنج‌شنبه 17 اسفند 1391 ساعت 23:53

عاقا! ما این چندوقت هی خواستیم ریا!!!!!!!!!!!!!! نشه هی خاموش صفحه رو رفرش کردیم،خو دلمان لک زد ، بارالٰها سوژه ای ناب و حوصله و انگیزه ای ناب تر نصیب دل آرام جان بفرما، باشد که این میان ما نیز از درفشانیشان مستفیض شویم.. با تشکر بنده ناچیزت گل آفتابگردون!!

ای وای من
من شرمنده شما هستم...
هرچند که نوشته های من ناقابل هستند اما به روی چشم.

نرگس۲۰ جمعه 18 اسفند 1391 ساعت 22:24

امیدوارم دوست داشتنی های زندگیت هر روز زیادتر و

بهتر بشن و از داشتنشون لذت ببری

مطمئنم خودت دوست داشتنی و بهترین هستی برای

همه اونایی که نام بردی

ممنونم نرگس عزیزم
یکی از دوستداشتنی های زندگیم خود تویی.

گل آفتابگردون! جمعه 18 اسفند 1391 ساعت 22:39

دشمنتان شرمنده :)
اختیار داری،
چشمت هم سلامت عزیزم.ممنون:*

مرسی عزیز دلم :*

زیتون چهارشنبه 23 اسفند 1391 ساعت 11:40 http://zatun2002.persianblog.ir/

سلا م
درست است
مهارت غلبه برفشارروانی رابالامیبره تا تبدیل به بیماری روانی افسردگی وغیره نشه

سلام...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد