دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

تنور خاموش ، گرم نمیشود

کاش اختیار ولوم احساسات دست خود آدم بود . مثلا دلت میخواست یکی را بیخود و بی جهت بیشتر دوست داشته باشی . یا همینجور ویرت میگرفت و از یکی تا سر حد مرگ بیزار میشدی . اما خب ولوم احساسات ما دست افرادی است که با آنها ارتباط داریم . خودشان درجه دوست داشتن و تنفر ما را کم و زیاد میکنند .آنقدر توانایی دارند که تو را مجذوب خودشان و یا مایوس کنند . در هر حال چیزی عوض نمیشود . شعله احساس تو با رفتار آنها بالا و پایین میرود ، نه به میل شخصی خودت ...

مثلا دوستی ذره ذره هیزم جمع کرده تا تنور محبتتان گرم شود و بعد با یک حرکت انتحاری آب میپاشد و خاموش میکند و به گند میکشد تمام محبتی را که نثارش کرده بودید و حالا خودش را بکشد ، اصلا بیاید درسته بیاندازد توی همان تنور ، روشن نمیشود که نمیشود ...



نظرات 27 + ارسال نظر
بابک اسحاقی دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 00:36

دلی جان
عکس بده جنازشو تحویلت میدم
تضمینی 24 ساعته نصف قیمت

با آلبوم که مشکل نداری ؟ کار از یکی دوتا عکس گذشته

تیراژه دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 01:13 http://tirajehnote.blogfa.com

علاوه بر لایک به کامنت جناب اسحاقی بنده عارضم که شوما اسم بده خاکستر جزغاله تحویل بگیر!

خب
این از قسمت مادرفولادزره ای کامنتمان
که بعدا به صورت کاملا رسمی خدمت شما و پست برسیم برای عرایض جدی مان!

من میدونستم انقدر یار دارم که لحظه ای خلل به خودم راه نمیدادم
خدمتتان همچین سنگین نباشه ، ما بدنمان سیاه و کبود خدایی هست

جعفری نژاد دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 09:15

می بینم که اسحاقی داره یواش یواش ماهیت " اسگر گاتل " بودن خودش رو نشون می ده ... داداشم تعاونی حساب کن ، ما هم یه لیست بلند بالا بدیم خدمتتون

ولوم احساسات ما دست خودمان است دلی جان تا لحظه ای که عنان دلمان را به دست دوست نا اهل نسپرده ایم . دوست ، اگر دوست باشد تمام توانش را می گذارد به پای دوست داشتن تو و حد و قدر دوست داشتنش را وا می گذارد به تو

منم لیستم طولانیه جناب جعفری نژاد جان ، برو توی صف . آفرین

گل آفتابگردون! دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 09:27

اینم از اون نوشته ها بودش که باعث شد بعد از مدتها مغزم از حالت نیمه آکبندی در بیادش و در جستجوی شواهد و مثال های عینی قفسه های خاک خورده از وجود تار عنکبوت پاک و مبرا شوند !!
و این جای بسی تشکر دارد!
فکر میکنم ناخودآگاه دست خودمونه یه جورایی البته غیر مستقیم
فرض کنید من و خانم xدوستان صمیمی هستیم از اون دست دوستی هایی که زبانزد خاص و عام هستش از نظر صمیمیت و همه چی .
تا اینکه یه روز من میفهمم خانمx بهم دروغ گفته و از اون روز من نمیتونم مث قبل اعتماد کنم به اون خانم.
شاید اگه کس دیگه ای بود یه دروغ انقد از نظرش مهم نبود و تاثیری توی رابطش نداشت و در عوض اگه میشنید غیبت کرده و بدگفته ازش،میرنجید
اینجا آیا من ولوم رو در دست داشتم یا خانمx؟
من و ارزشهایی که تعریف کردم باعث شدن یا خانمx؟
البته بستگی داره اون خانم از اول حساسیت ها رو میدونست یا نه،نه؟
من گیج شدم،واقعا ولوم دست ما نیست؟؟؟

اختیار داری (در جواب پاراگراف اول کامنتت )

تلاش دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 09:31

منم موافقم تنور خاموش دیگه گرم نمیشه...

فرزانه دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 09:48 http://www.boloure-roya.blogfa.com

آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت.

ژولیت دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 13:36 http://migrenism.blogsky.com

آری من هم فکر می کنم عنان احساساتمان باید دست خودمان باشد تا روزی کار به بیزاری و نفرت بیش از حد نرسد حتی به علاقه ی بیش از حد!
دلی نبینم دلت خین باشه آبجی

میگذرد ...

جزیره دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 14:10

خب حالا یهو دیدی طرف اشتباه کرده بود، بعد هم پشیمون شده بود، به هرحال ادما اشتباه میکنن دیگه،آدما گناه دارن خو،
ولی دلی به نظر من اگه طرف آب ریخت رو اتیش دوستی و بعدش اومد و اظهار پشیمونی کرد باید بهش فرصت جبران داد.
حالا تو هم به جای اینکه عکسشو بدی به بابک و کافه چی بیا عکسشو بده با خودم تا میونه تونو صلح و صفا بدم و همه چی به خوبی و خوشی تموم شه"ایکون ما برای وصل کردن امدیم ،حتی"

اصلا تو رو میکنیم سفیر صلح

شوهرجان دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 16:05 http://pws.blogsky.com

آبجی ، شوما ، بی زحمت اون کنترلت رو بده به ما...
خودمون واست کم و زیادش میکنیم... نیازی نیس شوما زحمت بیفتی... ما حواسمون جمه...
تخصوص(!) ما اینه که از تنور خاموش نون در میاریم...!!!

مرسی. عالی بود، مثل همیشه.

عالی شمایید

فاطمه شمیم یار دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 18:18

سلامم دل آرام جانم
همین که گاهی از دست دره میره کار خراب میشه انگار..
کلا باید زد تو کار تمرین مدیریت احساس..و لیکن هر چی هم مدیریتت عالی باشه گاهی سخت میشه می فهمم..همین قضیه کنترل منترل احساسات رو میگم..
حالا گاهی هم حرکات انتحاری پیش بینی نشده است ..
شایدم بشه دوباره تنور رو روشن کرد عزیزم..فقط باید یه ذره زمان بگیری تا آب خشک شه.. دوباره هیزما آتیش بگیره...
(اصلا خودم نفهمیدم چی گفتم ها تو فهمیدی دلی جان؟)

سلام بر فاطمه عزیزم
من خوب فهمیدم

سمیرا دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 19:03

دلی جونم اکثر اوقات احساسات دست خود آدمه، میگم اکثر اوقات چون استثنا هم وجود داره و هیچ چیز مطلق نیست.
اونجا که میگی شعله احساسات با رفتار آنها بالا و پایین میره ،من فکر میکنم اون موقع پای عقله که اومده وسط و داره سبک سنگین میکنه نه احساس.
در ضمن رو کمک من هم علاوه بر بابک و تیراژه حساب کن.


با تشکر

فرشته دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 21:09

خب اول سلام
بعد اینکه می بینم الان شرایط یه ذره نامساعد شده ...
اون دفعه که اومدیم خدا رو شکر امن و امان بو دو نیازی به ما نبود ...اما حالا..
چوب جادو و اینا ....خلاصه در خدمیتیم .شما امر کنید .

سلام عزیزم
آفرین چوب ستاره دارت همیشه همین اطراف باشه ، برای اتفاقهای خوب البته

فرشته دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 21:18

اما در مورد احساسات و کنترل آن به قول دوستان وقتی می تونی موفق باشی که همیشه میانه رو باشی . استثناء هم پیش میاد که شاید نشه کنترل کرد که اون قضیه اش متفاوته .
اما بعضی وقتها برای بعضی ها باید جای جبران باقی گذاشت . اگر نشد که هیچ . ...

تیراژه سه‌شنبه 26 دی 1391 ساعت 03:19 http://tirajehnote.blogfa.com

"ولوم احساسات ما دست افرادی است که با آنها ارتباط داریم . خودشان درجه دوست داشتن و تنفر ما را کم و زیاد میکنند .آنقدر توانایی دارند که تو را مجذوب خودشان و یا مایوس کنند . در هر حال چیزی عوض نمیشود . شعله احساس تو با رفتار آنها بالا و پایین میرود ، نه به میل شخصی خودت"
چرا اینقدر منفعا تصویر کردی آدمیزاد را؟
خب..همین گزینه ها که گفتی اگر در مورد من نوعی در رابطه هایم صدق کند به همین وضوح در مورد طرف مقابل هم صدق میکند..پس هردو منفعل؟هیچکاره؟
نه دلی..برعکس..هیچ کدام منفعل نیستیم..هر دو هیزم به این تنور میاندازیم و به وقتش آب سردی برای انجماد آتشش..رابطه بینابین است و دوطرفه..
ممکن است من دلخوش باشم به تنور و سرگرم به هیزم های بیشتر که آتشش را گرم تر کنم و دیگری در فکر کاسه یا تشت آب..اما هر معلولی را علتیست..دلسردی او شاید از خستگی اش و پوچی ای که در رابطه میبند باشد و من سرخوش به وابستگی ام..
اینها طبیعیست...شاید از اول انتخاب آن فرد برای رابطه..یا نوع رابطه ..یا توقعاتمان ایرادی داشته که تنور رو به خاموشی میرود
وگرنه باورم این است که اگر درست شروع کنیم 50 درصد ماجراست و باقی به نحوه ی ادامه دادنش..

و "کاش اختیار ولوم احساسات دست خود آدم بود . مثلا دلت میخواست یکی را بیخود و بی جهت بیشتر دوست داشته باشی . یا همینجور ویرت میگرفت و از یکی تا سر حد مرگ بیزار میشدی"..
چرا؟
چرا بیخود و بی جهت دوست داشتن یا بیزار بودن؟
به چه کار میاید این بیخود و بیجهت بودن؟
اتفاقا همین بیخود و باری به هر جهت نبودن است که رابطه را ارزشمند میکند..بحث عشق در نگاه اول و اینها که جداست وگرنه فکر کنم نه دوست داشتن بی دلیل خوب است و نه منفور بودن..
نمیدانم دلت از چه گرفته که اینها را نوشتی..اما بی دلیل دوست داشتن خوب نیست..خوب است که همه را بی دریغ دوست داشت اما محتاط..دوست داشتن عام که هر همنوع به همسایه و حتی رهگذری که بارش سنگین است و میشتابیم به کمکش خوب است اما اگر قرار است فراتر برود و رابطه ای شکل بگیرد حتما باید دلیلی داشت.

و تو که دوستت دارم بی نهایت...و بی شمار دلیل برای این بی نهایت دارم..

شاد باشی دل آرام خوبم.

"نمیدانم دلت از چه گرفته که اینها را نوشتی.."

اصل مطلب همینه رفیق ، باقی بهانه ... واگرنه تسلیم ِهرچی عقل و منطق و ساز و کار ِدل و آداب و رسوم رفاقت و دوستداشتن و دوست داشته شدن و ... هستم ...
من هم دوستت دارم رفیقم ، با بهانه ، بی بهانه ، با دلیل ، بی دلیل ، اما بی نهایت ...

تیراژه سه‌شنبه 26 دی 1391 ساعت 03:20 http://tirajehnote.blogfa.com

هفت خط مانده به آخر کامنت
* منفور داشتن

مهدی سه‌شنبه 26 دی 1391 ساعت 08:47 http://shabahang-maah.blogfa.com/

نه اینکه احساساتت دست خودت هست
نه
ولی دست دیگران هم نیست
یه حسه عجیبه که ناخودآگاه میکشدت به یه سمت
و توئی که با احساساتت اونو به سمت خودت میکشی یا از خودت دور میکنی
ولی همیشه این احساساته ضعیف تره
چون با خودخواهیه
و ...


راستی
بعضی اسمها خیلی قشنگن
باران
دریا
دل آرام

ممنون برای محبتت مهدی عزیز

مهدی سه‌شنبه 26 دی 1391 ساعت 08:50 http://shabahang-maah.blogfa.com/

مادر شوهر هم مادر شوهرهای قدیم
پست قشنگی بود
ولی خودمونیما
عروس هم عروسای قدیم
مامنتون هم خیلی خوشحال شده بودنا

دیگه دیگه

مامانگار سه‌شنبه 26 دی 1391 ساعت 10:10

سلام آرام دل...
بنظرم ولومش دست خود ماست...اون عشق و احساسی که در درونمون غلیان میکنه و بی بدیل نثار کسی میشه که از همه به روح و ذهن ما نزدیکتره...
عشق و دوست داشتن..چشمه ای ست همیشه جوشان در درون ما...که بقول یک دوست.. وقتی این چشمه میجوشه...هرچی کدورت و دلگرفتگی باشه رو هم از بین میبره...اونقدر می جوشه که دوباره صاف صاف بشه...

سلام مامانگار عزیزم


میشه ولوم را با خوردن غذاهای ضداسترس والتهاب مهارکردولی باید مشقت کشید
بهترین غذاها غذاهای حاوی ویتامین ب هستند
پیغمبرمی فرماید مویزبخورید خوش خلق کننده است

"خوش خلق" ...
چشم

مهدی چهارشنبه 27 دی 1391 ساعت 08:02 http://shabahang-maah.blogfa.com/

آره واقعاً
دل آرام اسم خیلی قشنگ و آرام بخشیه
شاید به زیبائی اسم باران ...

نرگس۲۰ پنج‌شنبه 28 دی 1391 ساعت 23:05

منم موافقم که دست دیگرانه
چون با رفتارشوم می تونن باعث بشن دوستشون داشته باشی یا ازشون متنفر باشی

البته با در نظر گرفتن این که اساس رفتارمون دوست داشتن متعادل دیگرانه

دلت آرام باشه دل آرام عزیزم
به اون تنور دیگه فکر نکن...البته این باعث نشه تنورهای دیگه را گرم نکنی

فدای تو نرگس عزیزم
مهربونی

گل آفتابگردون! جمعه 29 دی 1391 ساعت 15:19

به هوای پست جدید برای n امین بار به وبلاگت سر زدم حالا که اومدم بذار اینم بگم که
شاید بشه اینجور گفت که اگه هر کدوم از ما
یه کنترلر اون هم از نوع اتومات توی وجودمون داشته باشیم
ست پوینت رو خودمون تنظیم کردیم قبلا و بسته به اینکه دیگران چه جور برخورد کنن یا ما چجور تلقی کنی،رابطه پیش میره
و وای به اون روزی که دیگران با رفتارشون اون خط قرمز و ست پوینت تعیین شده رو رد کنن.تنور خواه ناخواه سرد میشه و
در اکثریت قریب به اتفاق اون موقع حتی اگه بخشنده ترین و بی کینه ترین آدم روی زمین باشی باز گرم نمیشه تنور.یا به گرمی قبل نمیشه..
و به قول خودت گفتنی مهم همین هست که گرم نمیشه..
میگذرد ایشالا که واسه شما هم گذشته باشه :)))))

ممنون که انقدر لطف داری و شرمنده محبتت
ایشالا به زودی یه پست جدید مینویسم عزیزم :)

گل آفتابگردون! شنبه 30 دی 1391 ساعت 05:31

خواهش می کنم،
دشمنت شرمنده عزیزم؛
انشاالله..هروقت خودت دوست داشتی گلم
میام اگه عمری باقی باشه و سعادتی
تا بعد:)

تو یه گل آفتابگردون مهربونی

کویر شنبه 30 دی 1391 ساعت 11:28 http://faramushshodeh.blogfa.com

سلام...

سلام کویر عزیز

جزیره شنبه 30 دی 1391 ساعت 19:16

سلام

سلام نیم وجبی شیطون من

پروین شنبه 30 دی 1391 ساعت 21:08

دل آرام جانم
با اینکه میخواستم ازت بخوام من رو هم بکنی معاون سفیر صلح!، اما از طرف دیگه میخوام برم تو صف پشت بابک و تیراژه و سمیرای عزیز و فرشته بایستم. عشق شما ما رو دچار این پارادوکس کرده!!
:*

الهی من قربون شما برم اخه
من آنقدر ذوق زده شدم از داشتن نازنینهایی مثل شما که در واژه نمیگنجه .

پرچانه یکشنبه 1 بهمن 1391 ساعت 10:00 http://forold.blogsky.com/

چه هواخواهی داری دلارام
ینی هموجوووور لب تر کنی همه ریختن سر بدخواه مدخواهات دیگه کسی نمیمونه من حالشو بگیرم

یعنی منو اینهمه خوشبختی محاله
ای جاااانم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد