دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

صاحبخانه ای که تو باشی ...

میشود جسمت اینجا باشد و روحت آنجا ...  میشود از اسلام در حد روزمره بدانی و همین روزمره را هم دو ماه درمیان ارج ننهی ...

هوایی شدن که دلیل نمیخواهد ؟ میخواهد ؟ به این هم ربطی ندارد که تو چقدر اهل دین و ایمان باشی ... اصلا به دین نیست که ، به دل است ... مگر نه اینکه گاهی آنقدر دلم تنگ میشود که پناهم میشود نیمکت ردیف سوم کلیسای سر خیابانمان ... نه از آوازهایشان چیزی میفهمم و نه از کارهای متولیانش سر در می آورم ، اما تمام عشقم خرید آن سه شمع از گوشه حیاط و روشن کردنشان در دریاچه پارافین دو طرف سالن اصلی است و بعد زل زدن به آب شدنشان و نگاه کردن به تابلوهای نصب شده به در و دیوار ... میگویم که ، به دین نیست ...

آخرین بار شب عید فطر سال 85 بود . مثل هر سال عذاب اعلام نکردن عید فطر تا نیمه شب و عادت منتظر نگهداشتن جماعت ... سر میز شام بود که بابا گفت " اگر اعلام کنند فردا عید است ، میرویم مشهد ..." هم غافلگیر شدیم و هم خوشحال ... شام را خورده نخورده ، دوان به سمت  اتاقهایمان شدیم برای جمع کردن وسایل و ...

ساعت دوازده شب و اخبار شبانگاهی شبکه تهران ... عنوان اصلی خبر "حلول ماه شوال" ... همین جمله کافی بود تا وسایل را به سمت ماشین ببریم . خوب آن روزها را به یاد دارم ... جاده ها خلوت بود.حوالی ظهر بود که به مشهد رسیدیم ... باورم نمیشد . از آخرین باری که مشهد بودم پانزده سالی میگذشت ... حالا ما رو به روی حرم امام رضا ... هتل را گرفتیم و بی تعلل راهی حرم شدیم . حتم داشتیم که فردا شب سوزن بیندازی پایین نخواهد آمد . همین هم شد ... آن روز حرم به قدری خلوت بود که فقط در فیلمها دیده بودم ... من ... اینجا ... مامان گفت میخواهی بروی طرف ضریح ؟ چادر را روی سرم مرتب کردم ، فکر اینکه میان جمعیت له خواهم شد مانع از تمایلم برای داخل شدن می شد ، اما در سکوت قدم برداشتم ... رسیدم به اتاقکی که باید داخل میشدم برای رسیدن به ضریح ، اما نشدم ... خلوت بود ... شاید 10 یا 15 نفر ... اما نرفتم . ایستادم کنار چهارچوب و نگاه کردم به آرامگاهی که میان میله های فلزی محبوس بود . حسی شبیه حسرت مانع از کم کردن آن فاصله ی بیست قدمی شد ...

میشود جسمت اینجا باشد و روحت آنجا ... هوایی شدن دلیل نمیخواهد ... به دین نیست که ، به دل است ... 


*این پست تقدیم به  مامانگار ، کیانا ، سارا ،عارفه و فاطمه ... عزیزانی که در هوای مشهد نفس میکشند ...


*این آهنگ ...


نظرات 17 + ارسال نظر
جعفری نژاد جمعه 7 مهر 1391 ساعت 22:28

اصلا مگر دین چیزی غیر از این خواستن هاست ، غیر از این ناز و نیازهاست ؟! اصلا مگر دین از برای آرامش دل نیست دلارام ؟!

اما من دین را اینطور نمیبینم . از دیدگاه من دین دستوری است ، اما ایمان "دلی" است ... دین یک قالب است ، اما ایمان با باور سر و کار دارد .
کاش هممون آرامش دل داشته باشیم ، چه با دین ، چه ایمان و یا هر چه ...

بهروز(مخاطب خاموش) جمعه 7 مهر 1391 ساعت 22:46

سلام...


به اون حال و هوا حسودیم میشه...
کاش منم هوایی بشم

سلام بهروز جان
مگه نشدی ... تو که دلت زودتر پر زد ...

عارفه جمعه 7 مهر 1391 ساعت 23:03 http://inrozha.blogsky.com/

امروز تازه خورشید داشت طلوع میکرد که وارد حرم شدم اخرین بار ماه رمضون بود که به خاطر دوستام دو یا سه شب توفیق اجباری نصیبم شد که برم ولی امروز یهویی شد همه چی ...یادت بودم دل ارام یاد خیلی ها میخواستم همون موقع به تو و به خصوص هاله بانو اس بدم ولی نمیدونم چرا پشیمون شدم ...
و اما مرسی واسه تقدیمی و خوش به حالت واسه حس حال این پست اون زیارتت

عارفه ...
تو همیشه منو لحظات خاص با اس ام اس هات غافلگیر کردی ... همیشه به موقع و سر بزنگاه به یاد من بودی ... ممنونم رفیق ... من امام رضا رو از پشت امواج با مهربانی دوستانی چون تو زیارت میکنم ...

علیرضا جمعه 7 مهر 1391 ساعت 23:37

نمیدونی چقدر دلم میخواست امسال برم ...
اما نشد!
فعلا که نشده!

امیدوارم به زودی شرایط جور بشه و بری ...

فاطمه شمیم یار جمعه 7 مهر 1391 ساعت 23:54

سلامم دلارام عزیزم
..منم موافقم..
...مخصوصا این تکه خیلی خوب بود..

هوایی شدن که دلیل نمیخواهد ؟ میخواهد ؟ به این هم ربطی ندارد که تو چقدر اهل دین و ایمان باشی ... اصلا به دین نیست که ، به دل است....
منم میگم حرف اول و آخر و راه اول و آخر هم با "دل "هست و بس...
در ضمن بی نهایت ممنونم دلارام نازنینم برا مهربونیت..
دعا کن دلا هامون پرواز یاد بگیرن...

سلام فاطمه جان
دل ... این عضو کوچک با دنیایی از حس و حال های متفاوت ...
دل شما که همیشه در اوجه ...

نرگس۲۰ شنبه 8 مهر 1391 ساعت 00:27

منم دلم امروز خیلی هوایی بود...خیلی زیاد
معمولا سالی یک بارو میرم امسال هم خرداد اونجا بودم ولی بازم دلم امام رضا خواست
و چقدر میفهمم این قسمت حرفتو که: هوایی شدن دلیل نمیخواهد ... به دین نیست که ، به دل است ...

امیدوارم به زودی باز هم این سفر رو تجربه کنی نرگس جان .

سارا شنبه 8 مهر 1391 ساعت 10:05 http://www.takelarzan.blogsky.com

سلام عزیزم
با خوندن پستت بدجور هوایی شدم دلم پرکشید برای حرم

به قول خودت هوایی شدن که دلیل نمیخواهد...
مرسیییییییییییی گلم واسه مهربونیت.

سلام سارا جان
خوشبحال شما که نزدیک هستید .

محدثه شنبه 8 مهر 1391 ساعت 11:21 http://shekofe-baran.blogsky.com/

دلم هوایی شد...

ای جانم

آوا شنبه 8 مهر 1391 ساعت 12:04

دل آرامم مررررررررسی
پستت فوق العاده بود
مرررررررررررررررسی
مشهد واسه من
سراسر خاطرس..
و حرم ...اوووووم
سراسر آرامش..
محشر بود.......
نمیدونی تا کــجا
رفتم............
یاحق...

خواهش میکنم عزیزم
حق نگهدارت

آذرنوش شنبه 8 مهر 1391 ساعت 20:08 http://azar-noosh.blogsky.com

من تا حالا مشهد نرفتم:)

ایشالا به زودی تجربه اش کنی .

زیتون یکشنبه 9 مهر 1391 ساعت 10:18 http://zatun2002.persianblog.ir

سایلنت دوشنبه 10 مهر 1391 ساعت 20:29

کاش دل منم میخواست..

رها پنج‌شنبه 13 مهر 1391 ساعت 00:00 http://gahemehrbani.blogsky.com/

حس عجیبیه و تو خوب بیانش کردی...

رها جمعه 14 مهر 1391 ساعت 21:57 http://rahayeeee.blogfa.com

دلم لک زده واسه صحن های امام رضا

کاش دلش بخواد منو ببنه
خوش بحالت دوست من

ایران دخت سه‌شنبه 26 شهریور 1392 ساعت 10:58 http://dokhteiran.blogsky.com

سلام
دین چیزی نیست جز نیاز دل به معنویت.... حرم امام رضا پر از انرژی مثبت، پر حسی که هیچ جای دیگه وجود نداره پر از حال خوب...
چندسالی هست که عید فطر با برنامه یا بی برنامه مهمون حرمش هستیم... با یه سفر چند روزه برای یک سال انرژی ذخیره میکنیم....
عیدت مبارک دل آرامم

چه پر سعادتی...

"یک من دیگر" سه‌شنبه 26 شهریور 1392 ساعت 18:16

خیلی خوب بود... یادم رفته بود فکرمو روحمو سوق بدم اونوری... ممنون که باعث شدی...

خواهش میکنم :*

نگار پنج‌شنبه 28 شهریور 1392 ساعت 22:22

چه جالب
مشهدی هستم و همیشه با خودم میگفتم که زائر های مشهد چه حالی دارن وقتی ضریح رو میبینن
حس خاص و عجیبیه

خوش به حالتون... حس ما رو هیچوقت متوجه نمیشید همونجور که ما حال و هوای هر روزه ی شما رو...
گذرتون به حرم افتاد اگر در یادتون بود، یادی هم از من بکنید...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد