دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

کلا

توی زندگیم آدم کلی نگری هستم و همین که از کلیات قضیه سردر بیارم برام کافیه. مثلا اینکه بفهمم آدمی که باهاش سر و کار دارم خوبه یا بد (بد نه ، خاکستری ) کفایت میکنه و حالا اینکه چندتا خواهر و برادر داره و چند بار خونشون رو عوض کردن و آخرین مدل ماشینشون چیه دیگه به من مربوط نمیشه . توی درس خوندن هم همینجور بودم .اول باید  کل قضیه دستگیرم میشد و بعد دسته بندی میکردم و وارد جزء به جزء موضوع میشدم .که چه کار طاقت فرسایی بود .اصلا وارد جزئیات شدن به نظرم سخت ترین کار دنیاست .

مثلا اگه برم خونه یکی و بعدش ازم بپرسند که خونه فلانی چه شکلی بود ؟در جواب احتمالا همینو میتونم بگم که : دلباز بود ویا دلگیر بود ! حالا اینکه چندتا فرش کف خونشون پهن بود و مارک فنجونهای پذیراییشون چی بود و میزان قیمت تخمینیه تابلوهاشون چقدر بود و هزار جور اراجیف دیگه ، در تخصص من نیست !

و یا تصور کنید که بخوام یه ماجرایی رو تعریف کنم . ابدا دردی از کسی که میخواد ریز به ریز موضوع رو بدونه دوا نمیکنه . مگر اینکه از قبل بهم سفارش کرده باشن !!

جمعه جایی بودیم و حرف سر همین خصوصیت من شد . در همین حین که داشتند این اخلاق منو نقد میکردند ، یکی از دوستان بهم گفت : " کلی گویی مثل کلیدی میمونه که به همه قفلها میخوره ولی دری رو باز نمیکنه !"

همینطور که در حال هضم جمله گفته شده بودم ، موضوع بحثشون عوض شد و فرصت نشد تا من هم حرفهام رو بزنم .فرصت نشد که بگم من دلایل خودم و دارم و ترجیح میدم با کلیدم قفلی رو باز نکنم تا اینکه فضول تلقی بشم . ترجیح میدم توی کلیات خودم بمونم تا اینکه در جزئیات زندگی دیگران سرک بکشم !

نظرات 10 + ارسال نظر
تیراژه شنبه 15 مرداد 1390 ساعت 16:56 http://tirajehnote.blogfa.com

دقیقا دلارام
دقیقا همونی که دوستت گفت
ولی
بهتر که به قول خودت آدم هیچ دری رو باز نکنه
یا اگر هم باز میکنه.. دری رو که باید باز کنه
از این اتاق به اون اتاق سرک نکشه
اره گاهی ادم کلی باشه بهتره...اینم فلسفه ی جالبیه واسه زیستن

یعنی الان هم با دوستم موافقی و هم با من ؟
من "کلی " بودنم رو دوست دارم . به هیچ وجه هم دلم نمیخواد از جزئیاتی که بهم مربوط نیست سردربیارم یا به قول تو از این اتاق به اون اتاق سرک بکشم

هاله شنبه 15 مرداد 1390 ساعت 19:05 http://www.assman.blogsky.com

دارم به این فک می کنم که مگه چقد زنده ایم که بخوایم جزئیات هر خونه و آدم رو بدونیم و حفظ کنیم و تعریف کنیم واسه عزیزان جزئی دوست ؟

فکر کن !!! انقدر آدم میشناسم که دغدغه زندگیشون همین چیزاست .

علیرضا شنبه 15 مرداد 1390 ساعت 19:33 http://yek2se.blogsky.com/

دری و باز نکنه؟
فکر نکنم
درهایی و که باید باز کنه رو باز میکنه
خوب و راحت و بی دغدغه هم باز میکنه !
و فضولی و سرک کشیدن به کار این و اون ..

یعنی تو هم مثل من معتقدی که کلی نگری ، بد نیست ؟ یعنی به کار میاد ؟ یعنی کلیدی نیست که نشه باهاش قفلی رو باز کرد ؟

وانیا یکشنبه 16 مرداد 1390 ساعت 00:11

خواهر من همه ی این حرفا درست
بد نیست گاهی چارتا کلمه بیشتر بدونی والا آجی
حالا چند تا خواهر بردار داری؟
ماشینتون چیه (آیکون یک دختر فضول که متن رو درک نکرده)

با تشکر از وانیا جونم که کل متن رو با پوست و استخونش درک کرده

حدیث یکشنبه 16 مرداد 1390 ساعت 12:39

ای جااان دقیقا مثل خودمی
من هم به جزئیات اهمیت نمیدم مثل تو والبته همیشه به بی دقتی محکومم..
حرف دلمو زدی دلاراممم
راستی مرسی از این که به یادم بودی یکم درگیر بودم عزیزممم

به منم گاهی میگن بی دقت !!
خواهش میکنم ، وظیفه بود .

آناهیتا دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 03:05 http://www.a-n-a-a-r-i-a.blogsky.com

می دونی عزیزم من فکر می کنم کلیدی که به همه ی درها بخوره بالاخره یک در رو باز می کنه...
پس با اون جمله موافق نیستم
اما در مورد اخلاق خودت
من این اخلاقو دوست دارم.اینطوری خودت راحت تری.با اینکه ممکنه اطرافیان متهمت کنن به بی حواسی یا منگی یا بی توجهی...اما از نظر من آدم هرچی کمتر سر از زندگی دیگران در بیاره راحت تره.

منم با اون جمله موافق نیستم .
خودم راحت ترم ولی گاهی به بی دقتی محکوم میشم .درک نمیکنن که خودم این دقیق نبودن رو میخوام.

کیانا دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 03:56 http://www.semi-burntgeneration.blogsky.com

میدونی چیه دلارام به نظر من جزنگری با فضولی خیلی فرق داره .خیلی زیاد
من ادم جزنگریم .همیشه جزئیات برام اهمیت ویژه ای داره .بخصوص کارایی که انجام میدم .چجوری بگم مث یه جور ظرافته ، دقته ...
من با قفل و کلید و اینا کاری ندارم چون ازنظرم تعبیر درستی نیس.خیلی وختا بعضی چیزا دست خود ادم نیس،مثلن من ادم فضولی نیستم(فضول هستماااا ولی نه توو مسائل شخصی دیگران یا خونه وزندگیشون درواقع فضولیم از جنس کنجکاویه)برا من مهم نیس که فلانی چی داره یا نداره اما وختی میرم خونه کسی یا میبینمش بدون اینکه بخام همه چیز توو ذهنم میمونه،اینکه ذهن من بارگاه اطلاعاتیش توو این مورد خیلی قویه دس من نیس.اینجا نمیشه گف فضولم یااینا واسم مهمه.
کل نگری و جزنگریو نمیشه توو فضولی خلاصه کرد.اون مسئله به خود ادما برمیگرده نه نوع نگاهشون ...
هرکدوم از کل و جزنگری مزایاومعایبی دارن.یه جاهایی خوبن یه جاهایی بد...
اممم فک کنم خیلی پرچونگی کردم راستش چن تا چیز دیگه م میخاستم بگم اما یادم رف .یادم اومد میام دوباره
ببخشید طولانی شد

میدونم که میخوای مرز بکشی بین فضولی و دقت .
قبول دارم که جزء نگری بعضی جاها خوبه (ولی نمیدونم کجاها ).
اینکه توی مسائل شخصی دیگران کنجکاوی نمیکنی خیلی عالیه .
اتفاقا فکر میکنم کل و جزء نگری ارتباط مستقیم با نوع نگاه آدمها داره .
اگه بازم چیزی یادت اومد حتما بیا

رها پویا دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 09:05 http://gahemehrbani.blogsky.com/

خوب این صرفا یه خصیصه است دلارام جان. البته بعضی آدم ها به بعضی مسائل بی توجهند و به برخی مسائل دقیق ترند.
ریز شدن تو برخی مسائل هم گاهی خوب نیست . دیگران رو معذب میکنه و گاها خودت رو. اما همیشه هم بد نیست. دقت کردن خوبه و بی توجه عبور نکردن. اما کنکاش ابدا.

خودت خوبی دلارام جان؟

من هم بیشتر به همون بخش "معذب کردن" توجه میکنم .
خوبم رها ی عزیزم

علیرضا دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 17:12 http://yek2se.blogsky.com/

بله !
خودم هم تقریبا یه همچین آدمیم فکر کنم !

افشانه سه‌شنبه 18 مرداد 1390 ساعت 10:14 http://www.mahemehri.blogsky.com/

توجه بیش از اندازه به جزئیات ادمو از اصل موضوع و یا مسائل مهمتر دور میکنه بهتره ادم بره دنبال اون قسمت هایی که دوستشون داره.
مثلا اگه چند تا اتفاق با هم در حال انجام شدنه ادم کلی نگر همرو پیدا میکنه و میره دنبال اونی که بیشتر براش جذابه و طبیعتا احساس بهتری هم داره...
.
تازه بهت هم نمیگن فوضول!!!

دقیقا حرفه منم همینه که جزئیات آدمو از اصل دور میکنه و بیخود گرفتار حاشیه میشیم .مرسی افشانه جون از تحلیل دوستداشتنیت .
اون که بعلهههه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد