دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

قسمت؟

خیلی هامون به قسمت اعتقاد داریم. بعضی هامون به قسمت به علاوه همت معتقدیم و خب بعضی ها هم که کلا میگن این موضوع خرافاتی بیش نیست و از بیخ و بن ردش میکنن. 

عروسی یکی از اقوام من برای بار دوم عقب افتاد. دفعه اول یکی از فامیل داماد فوت کرد و حالا یکی از فامیل عروس... الان تکلیف چیه؟ یعنی قسمت نیست اینها ازدواج کنن؟ قسمت هست ولی الان وقتش نیست؟ شاید بعضی ها بگن اینها حرف های خاله زنکی و دم دستیه و یا اسمش رو بذارن فضولی یا هر چیز دیگه اما واقعا و جدی برام جای سواله که آیا این که یه مراسم دوبار و اون هم دقیقا سه یا چهار روز مونده به برگزاریش بهم میخوره یه اتفاق ساده است یا یه نشونه؟

نظرات 9 + ارسال نظر
پریسا جمعه 25 دی 1394 ساعت 19:08 http://parisabz.blogsky.com

سلام، ما یعنی من و خانوادم بر اثر تجربه فهمیدیم که در هر اتفاقی خیری نهفته. اگر منظورت از نشانه این باشه که "ازدواجشون به صلاح نیست" من قبول ندارم. اما طبق اعتقاد ما، شاید بهتر این باشه که ازدواج در زمان دیگری اتفاق بیفته. انشالله که ازدواج کنند و خوشبخت بشن

سلام پریسا جان
حقیقتش من اصلا در ابعاد و اندازه ای نیستم که بخوام تشخیص بدم این ازدواج به صلاحه یا نه .بیشتر منظورم همون نهفته بودن خیر در به تعویق افتادن هست.
منم امیدوارم بدون مشکل و با دلی شاد برن سر زندگیشون

طـ ـودی جمعه 25 دی 1394 ساعت 19:14

من هیـــــــچ به قسمت بودن یا نبودن یا هرچیز دیگه ایش کاری ندارم
فقط اینکه این اتفاق بدترررررین اتفاقیه که میتونه توی یه زندگی مشترک بیافته، برای نزدیک ترین افراد دوروبرم تجربه کردم این قضیه رو، و واقعا خیلی افتضاحه این اتفاق!
کاش زودتر مشکلشون حل بشه و بتونن یه جشن شاااااااااد بگیرن
:\

اره طودی خیلی خیلی وحشتناکه... هی تدارک ببین، جا رزرو کن ، کارها رو ردیف کن و بعد این اتفاق بیوفته...
ایشالا واقعا امیدوارم دیگه مشکلی پیش نیاد

سحر جمعه 25 دی 1394 ساعت 22:11 http://fars.fr.cr/

سلامی به شیرینی دلتون خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم
خیلی دوست دارم پیش منم بیاین مرسی از لطفتون
89618

سلام سحر جان
خوشحالم که اینجایی

رها شنبه 26 دی 1394 ساعت 03:18

دخترخاله زن داییم 5 بار خواست عروسی بگیره و هربار کسی فوت کرد.اونا هم بدون جشن رفتن سر زندگیشون.بیشتر از 20 سال هست زندگی میکنن پارسال دخترشون ازدواج کرد.من نمیدونم خوشبخت بودن یا نه چون میشه ادم با هم باشه و خوشبخت نباشه.
اما اگه برای من اتفاق اینجوری بیفته،اوه نه امیدوارم نیفته،نمیخوام بهش فکر کنم
اخه میدونی دلی قدیمیها توی شهر ما میگن با عروسی فوت باشه خوش یمن هست!:دی
البته خاله من ک واسه عروسیش یکی مرد اما عروسی برگزار شد.حتی روزی ک قرآن میخریدن قران ک تو پلاستیک بود یهو از دستشون افتاد پایین ... اینا نمیدونم یعنی چی فقط میدونم از سال بعد عروسی تا الان ک 17 سال میگذره دیگه خاله من نخندید.شوهرش بد نیست اما باهم نیستن .خوشبخت نیست.
من ب اتفاقا احترام میذارم.احتمالا من اگه عقد نباشم راحت نامزدی رو کنسل میکنم.

چقدر عجیب رها... الهی شکر که دختر خاله زن داییت زندگیش سر گرفت و حالا دخترش ازدواج کرده. اما ماجرای خاله ات عجیبه... نمیدونم اسمش خرافاته یا نه اما منم کسی فوت کنه دلچرکین میشم و ترجیح میدم مراسم بیوفته برای بعد.

سپیده شنبه 26 دی 1394 ساعت 12:27

ببخشید برای این سوال خیلی مسخره
واقعا جدی هست سوالم
ببین می‌دونی فاصله مجازی چی هست؟
من فکر می‌کنم بدونی و سوالم رو می‌پرسم به نظرت مامان جون درسته یا مامان‌جون؟ خیلی برام مهم هست
بعد جون یا جان رو باید به اسم‌ها چسبوند مثلا سپیده جون یا سپیده‌جون؟ ببخشید بخاطر سوال مسخره اما جدیم
چون کتاب می‌خونی فکر کردم بدونی
مثلا بخاطر درسته یا به خاطر؟؟

سپیده جان راستش من زیاد آداب نگارش رو بلد نیستم. مثلا چیزی که ازش مطمئنم اینه که "ها" با نیم فاصله از اسم قرار می گیره و یا "می" هم با نیم فاصله از فعل قرار می گیره اما به گمونم جون خودش یک کلمه مستقله و با فاصله کنار اسم بیاد.

الهام (سکوت) شنبه 26 دی 1394 ساعت 14:11 http://www.hesemaktoob.blog.ir

این قضیه برای من هم پیش اومده یکی از فامیل ها توی ماه محرم فوت شد ما گفتیم که خب خدا رحمتش کنه زمان خوبی بوده چون تا ماه صفر تمام بشه چهلم میشه و تمام. که همون هفته که چهلم بود برادر همون مرحوم فوت شد و عروسی ما که سوم دیماه بود به تعویق افتاد. این پنجشنبه که گذشت چهلم بود که صبح جمعه خبر رسید زن عمو مامانم فوت شد. امروز با خودم فکر میکردم شاید اصلا من و آقای همسر قسمت همدیگه نیستیم که توی همه کارهامون و از جمله تاریخ عروسی اینقدر گره میوفته ولی خب واقعا آدم نمیتونه به خاطر این مشکلات فرض رو به خوب نبودن عاقبت این ازدواج بگذاره

ای بابا چقدر بد... الهام جون اینطور فکر نکن هرچند که خودم هم دنبال پیدا کردن جواب سوالم هستم ولی امیدوارم به خیر و خوشی و با دل شاد بری سر زندگیت.

Ordi شنبه 26 دی 1394 ساعت 20:26 http://tanhaeeeii.blogfa.com

من فکر میکنم اتفاق هست نه نشونه

اگه نشونه نباشه خوبه

علیرضا یکشنبه 27 دی 1394 ساعت 01:12 http://rabert61.blogfa.com

سلام
من خودم 15 بهمن عروسیمه
خدا قسمت هیچ عروس و دامادی نکنه که نزدیک عروسیشون عزیزی رو از دست بدن
حالا کاری به خیر و شرش ندارم
فقط میدونم خیلی خیلی واسه هردو طرف سخته

سلام
عروسیتون مبارک باشه و امیدوارم هیچ اتفاق تلخی قبل از اون روز نیوفته.

الهام (سکوت) دوشنبه 28 دی 1394 ساعت 14:11

ممنون دوست عزیزم. ان شاالله که عاقبت همه ختم به خیر بشه و هر کسی هر کاری انجام میده باعث پشیمونی نشه براش

الهی آمین برای دعای خوبت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد