دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

حالا کی میخواد پاشه بره سر کار؟

دیروز دعوا شد. توی محیط کارم... بین من و یکی از همکارهام و همون همکاری که یه بار تعریف کرده بودم خیلی پر ادعاست. پسرک میخواست خود سر کاری رو انجام بده و ما گفتیم باید گزارشش داده بشه و اگه اجازه صادر شد انجامش بدی و ایشون اصرار اصرار که نه نیازی به گزارش نیست. خلاصه اینکه حق با ما بود و کار درستی انجام دادیم اما به شدت اعصاب هر سه نفرمون خرد شد...

هیچوقت اونهایی رو که میگن مجبوریم، دیگه عادت کردیم، این چند سال که گذشت بقیه اش هم میگذره و ... رو درک نکردم. هیچ توی کتم نمیره که یه نفر چجوری میتونه اینهمه فرسایش روحی رو تحمل کنه... چی میگذره؟ چی تموم میشه؟ غیر از اینه که به خودت میای و میبینی نه دل و دماغی برات مونده و نه جوانی و نشاطی؟

از دیروز دارم فکر میکنم کاش کار خودم رو داشتم. یه کار شخصی که نیاز نبود به کسی توضیح بدم، برای کسی دلیل و برهان بیارم، اره بدم و تیشه بگیرم، کسی رو قانع کنم و یا راضی نگه دارم...

همیشه دلم خواسته توی یه آزمایشگاه کار کنم. اون آزمایشگاه برای خودم هم نبود نبود. ولی سرم توی کار خودم باشه و توی دنیای خودم با مواد و ترکیباتی که دارم دلم خوش باشه. گاهی هم دلم میخواد توی یه زمین بزرگ کار کنم. گلخونه باشه یا زمین کشاورزی معمولی فرقی نداره. اما دنیام میشد همون دنیای سبز کوچولوی اطرافم. درآمدم کم بود هم بود، بالاخره نمیشه هم خر و خواست و هم خرما رو. روزهام رو در کنار گیاه های کوچولوم میگذروندم و یه آب باریکه ای هم درآمد داشتم. بدون حرص و جوش، بدون قیل و قال و دعوا و مرافه. آخه مگه یه آدم چقدر عمر داره که بخواد بهترین ساعتهای عمرش رو با استرس و عذاب و مشقت بگذرونه...


نظرات 15 + ارسال نظر
بهار دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 12:12 http://colourfullife.persianblog.ir/

وای که حرف دل من رو زدی.شغلای دولتی که دیگه واقعا مزخرف و یکنواختن.ولی من تا اونجا که بشه سعی میکنم سر کارم کارهای مفید و دلخواهم رو انجام بدم.

تیراژه سه‌شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 13:27

یه طومار حرف دارم برای این پستت اما بی سر و ته ! یعنی حتی جمله نمیشن
سردرگمی دوران بلوغ ، تردید بین هنر و ریاضی، انتخاب رشته ی اشتباه ، دیپلم ریاضی ، کنکور ، قبولی ریاضیات محض ، کنکور ، عمران ، کنکور ، معماری ، ثبت نام ، کلاسها ، نمره های خوب اما.. ، انصراف ، کنکور ، روانشناسی ، ثبت نام ، شدیدا علاقه مند شدم اما ..، کنکور ، مهندسی صنایع ، ثبت نام ، رشته ای خشک و فنی ، انصراف ، کنکور ، طراحی صنعتی تهران ، کنکور ... و کنکور...
به اضافه ی یک عالمه کلاس های متفرقه و کارهای جانبی :)
فقط به خاطر اینکه از همون نوجوانی برام مهم بود که باقی عمرم توو چه کاری و به معاشرت با چه افرادی میگذره ، به اندازه ی سن همون نوجوانیم از اون روزا گذشته و هنوز هم
راستی ، گفته بودم من از کودکی عاشق پزشکی بودم ؟

صدیقه (ایران دخت) سه‌شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 21:48 http://dokhteiran.blogsky.com

کاش میشد بدون نگرانی از بیکاری و قطع شدن همین آب باریکه برای انتخاب شغل تصمیم گرفت ...
دلم برای نسل خودمون میسوزه ... هرچی بدوییم باز به نتیجه نمیرسیم !!!

صدیقه (ایران دخت) سه‌شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 21:49 http://dokhteiran.blogsky.com

تازه! منم هیچ وقت نمیتونم به شرایط بد عادت کنم. مطمئنم یه روز رم میکنم و فراری میشم از اون موقعیت ... خدا رحم کنه به روزی که صبرم تموم شه!

مزاحم تلفنی چهارشنبه 20 اسفند 1393 ساعت 10:41

عرض به حضور انورتون کیه که دلش نخواد کار خودش رو داشته باشه؟؟!!
در ضمن خانم کارگر برای مزرعه یا گلخونه تون خواستین بنده در خدمتم. ما که از کارمندی خیری ندیدیم بلکه از گل و گیاه حداقل حظ روحی ببریم والا.
در ضمن یکی اون تیراژه رو از برق بکشه که نره دکتر شه

خورشید چهارشنبه 20 اسفند 1393 ساعت 17:13

آدم مگه چقدر عمر می کنه که این همه ش به تنش و عصبانیت بگذره؟

+ من رویامه یه کتاب فروشی داشته باشم که یه گوشه ش گلدون حسن یوسف داره.

قاصدک چهارشنبه 20 اسفند 1393 ساعت 18:01

چقدر خوب نوشتی دلارام :)

منم دقیقا همینو دوس دارم... کار توی آزمایشگاه و دنیای زیبای پر از سکوت و شگفتی ش رو
دنیای سبــــــز :) رشته تون چی بوده؟

ساجده چهارشنبه 20 اسفند 1393 ساعت 23:18 http://www.ayatenoor.blogfa.com

فرسایش روحی....بهترین تعبیر در این باره ست.
ما باید خودمون برای خودمون حال خوب بسازیم.

باغبان پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 11:28 http://Www.laleabbasi.blogfa.com

عهههههه پیامم پاک شد
در کل منظورم این بود
آهان
ببخشید
سلااااااام
باغبان نمیخواین برا گلخونتون؟
راستی خورشید من عاشق حسن یوسف لب پنجره ام..

طاها جمعه 22 اسفند 1393 ساعت 21:26 http://dastanakeman.mihanblog.com

سلام
هیچ کاری بهتر از کاری نیست که برای آدم کار دلی باشه،کاری که دوسش داره،حتا اگه درآمدش کم باشه مهم نیست چون دوسش داره...
امیدوارم روزی توی ایران بچه ها بدونن که میخوان چی بشن و تو بزرگیشون برسن به همون
شاد باشید

بشرا جمعه 22 اسفند 1393 ساعت 23:21 http://biparvaa.blogsky.com

ای خواااهر...وقتی چاره ای نباشه آدم چیکار کنه خب! ولی کاملا درست میگی رشته ی تحصیلی و کار ِ آدم باید جوری باشه که هر روز بیشتر از دیروز ازش لذت ببره و کِیف کنه.
من هم دوست دارم یک کاری داشته باشم که خودم باشم و دنیای خودم.

چند روز پیش با یک مشاوره تحصیلی صحبت میکردم حین سوالاش پرسید بیشتر با چه آدمهایی دوست داری کار کنی؟ یه کم فکر کردم و دیدم تنها گروهی که از کار کردن باهاشون خسته نمیشم بچه ها هستن. چون دنیاشون پاکه، صادقن، بی ریا و اغلب شادن... و این باعث شد توی انتخاب رشته تجدید نظر کنم. تا ببینیم چی پیش میاد .

لبنوش سه‌شنبه 12 مهر 1401 ساعت 22:44 http://AtashbaDelaram

سلام دارم تست میکنم

لبنوش سه‌شنبه 12 مهر 1401 ساعت 22:46 http://AtashbaDelaram

سلام مثل اینکه موفق شدم .
آتشباد لبنوش

لبنوش جمعه 15 مهر 1401 ساعت 22:11 http://AtashbaDelaram

لبنوش جمعه 15 مهر 1401 ساعت 22:21 http://AtashbaDelaram

دلارام جون مثل اینکه کامنتهام الان فقط خودت میبینی . عزیزم شما نگران من نباش من اما نگران تو میشم چون دلیل ندارم جوابی ندی ببینم اصلا خوبی یانه ؟
راحت‌ترین علامت حذف دوکامنت بالاست که گفتم دارم تست .... اگه باز جوابی ندادید من ممکنه فعلا ارتباط از طریق فضای مجازی را قطع کنم چون نگرانت میشم تو هم انگار نه انگار .وقتی با یه تماس میتونی باعث بشی بدونن من دروغ نمیگم و نزنگی من مجبورم داستانم را به چهل نفر تلفنی بگم تا اونها منو تأیید کنند تا باور کنند من راست میگم ولی عزیزم انگار نه انگار .نگرانم حرفهای منو باور نکنی و.... بنابراین فعلا رابطه مون را قطع میکنم البته رابطه در فضای مجازی تا ببینم چی پیش میاد . همیشه منتظر تلفن خودت یا کسی که نماینده ی تو هست بوده و هستم . شماره(۰۹۱۷۲۶۸۹۸۷۹)
دوستت دارم می‌بوسمت عزیزترینم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد