دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht


"مقابله مستقیم، همراه با توجه کامل به ((کودکِ)) دیگری، راه سالمی برای رسیدگی به مشکلات است. محل نگذاشتن و به حساب نیاوردن و تحقیر طرف مقابل، نمیتواند گره مشکلات را باز کند."


                                                             ماندن در وضعیت آخر - تامس هریس



چیزی که بین بسیاری از روابط رایجه برخوردهای غیر مستقیمه... مثلا در همین کتاب چند مثال آورده شده برای وضعیت هایی که افراد به صورت غیر مستقیم با هم برخورد میکنند که جملگی محکوم به آزردگی کودک، واکنش والد و کنار نشستن بالغ است.

مثلا اگر شخصی دیر به جلسه کاری برسه و رئیس از نگاه کردن به چشمهایش خودداری کنه، نظراتش را نشنیده بگیره و در آخر بلند و رسا تذکر بده که هرکس بیشتر از سه بار تاخیر داشته باشه، اخراج میشه، وارد رفتار "تبادل متقابل مضاعف" شده و تیر خلاص رو شلیک کرده.

همین شخص میتونه بعد از جلسه از فرد متاخر سوال کنه و علت دیر آمدنش رو جویا بشه و مسقیما و خصوصی به وی تذکر بده که دیر آمدنت هم نظم جلسه رو بهم میزنه و هم غیر متعارفه. تو الان سه بار متوالیه دیر میای، جریان چیه؟

در این نوع برخورد همزمان با نوازش کودکِ (توجه و به حساب آوردن) فرد متاخر، بالغ با بالغ وارد رابطه شده و یک گفتگوی سالم شکل گرفته.



نظرات 13 + ارسال نظر
مژگان امینی شنبه 28 تیر 1393 ساعت 11:46 http://mozhganamini. persianblog.ir

نمی دانم چرا ما فکر می کنیم همه ی آدم های اطرافمان بالغند و خودمان از همه بالغ تر!

البته اگه از "بالغ" استفاده بشه همه چیز ایده آل پیش میره، مشکل اینجاست که معمولا با "والد"یا "کودک" وارد گفتگو میشیم و عملا "بالغ" رو از کار میندازیم...

اردی بهشتی شنبه 28 تیر 1393 ساعت 12:35 http://tanhaeeeii.blogfa.com

خیلی خوب بود
مرسی
این مطالب مربوط به کودک و والد و بالغ کلا برای من جذابه

قربانت
آره به نظر من هم مبحث جذابیه

وفیق شنبه 28 تیر 1393 ساعت 14:06 http://hayel.blogfa.com

البته باید به این نکته هم توجه کردکه بعضی ها کودکشان ، خیلی کودک است .... نزدیک به نوزاد شایدم جنین...

مهم ذاتِ "کودک" هست که نیازمند توجه و نوازشه. اینکه دیگه در چه مرحله ای از رشد باقی مونده زیاد مهم نیست :)

وفیق شنبه 28 تیر 1393 ساعت 14:38 http://hayel.blogfa.com

سلام مجدد
یعنی نحوه برخورد با یک جنین یا نوزاد یا کودک ، بصرف
ذات " کودک " یشان ، یکی می تواند باشد ؟؟؟؟!!!!

سلام
اینجا سه تا کاراکتر در وجود انسانها تعریف شده. نوع رفتارها بر اساس همون سه موقعیت سنجیده و بررسی میشه. اینکه شما میفرمایید "جنین"،"نوزاد" و... شاید منظورتون اون توجه بیشتری هست که بعضی ها خواهانش هستن. که این برمیگرده به شخصیت انسانها... یکی حساس تره، یکی مغرورتر، یکی مقاوم تر و... اما در اصل قضیه تفاوتی ایجاد نمیشه. در هر حال "کودک"، کودکه و نیازمندِ توجه و نوازش.

نرگس20 شنبه 28 تیر 1393 ساعت 15:48 http://www.narges20.blogsky.com

سلام دل آرامم.
چه بحث جذاب و کاربردیه این بحث کودک،بالغ،والد
این کتابو چند سال پیش خونده بودم..چیز زیادی ازش یادم نمیاد ولی الان ترغیب شدم دوباره با دقت بخونم
مشکل ارتباطات ما اینه که ما بیشتر با جنبه ی "والد" وارد گفت و گو میشیم و طرف رو به شکل "کودک" میبینیم
البته کودکی که نیازمندقضاوت شدن و نصیحت و سرزنش و توبیخ و تنبیه و ...... هست و جنبه اصلی ویژگی "کودک" که نوازش هست فراموش میشه

الان که این پستتو خوندم به این فکر میکنم که مدتیه در تحلیل رفتار دیگران با خودم دارم با جنبه ی کودک شخصیتم زندگی میکنم و کلا بی خیال اون والد و بالغ شدم...به همان نسبت حساس و زودرنج و نیازمند نوازش و باطبع آسیب پذیر
خلاصه که در پی جبران برآمدیم و ....

مرسی بابت تلنگرت عزیز دلم

سلام از منه نرگس مهربونم
کاش بتونیم هممون با بالغمون وارد روابط و گفتگوهامون بشیم و هیچ دلی رو از برخوردهامون آزرده نکنیم.
شما خودت منبع تلنگر و تفکری خانم...

داودP شنبه 28 تیر 1393 ساعت 16:20

مطالب تون رو از اول خوندم و بسیار جالبن و خوب از این که نظراتم رو میخوندین ممنونم و سپاس گذار مشکلاتی دارم که از گفتنشون معذورم و ممکنه دیگه نتونم بهتون سر بزنم خواستم بدون خدا حافظی برم تو این شرایطی که همه خدا حافظی میکنن از شما ولی دیدم بی ادبیه و اینکه از دوستان می خوام که برا دخترم تو این شبها از ته ته دلشون دعا کنن . سپاس

ممنونم که توی این مدت انقدر به دنیای دل آرام لطف داشتید. برای دخترتون نمیدونم باید چه دعایی کنم اما عمیقا از خدا میخوام که سلامت و سعادت رو بهش ارزانی کنه و دل شما شاد باشه.
خدا پشت و پناهتون و به امید دیدار مجدد...

سکوت یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 08:47

آخه متوجه نیستن که. گاهی وقتا روئسا از ریاست فقط توجیه خواستن و توبیخ کردن رو یاد گرفتن

آره بعضی از رئسا بی توجه به همه چیز، فقط دوست دارن از بالا به ادمها نگاه کنن

خورشید یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 09:23

سلاملکم.
باعث افتخاره که بگم برنامه های شبکه 4 رو در این باره دیدم و الان سر در میارم چی میگی.
هوم..
آره..
تو این دنیاهای پرشلوغی و استرس و کار.. وجه کودک ما بیشتر فراموش میشه و میشه زودرنج تر و نیازمند توجه.
اینی که تو گفتی..توجه به کودک و پیش رفتن با بالغ به نظر من هم بهترین روشه.


این داود p بابای من که نیست؟
بابا..
کجا داری میری؟
یه هماهنگ کن حداقل..
شاخ در آوردم.

خوبی دلی؟
به قول باغبانم ماچ ماچ

سلام خورشید عزیزم
دقیقا منم مثل تو فکر میکنم...

والا نمیدونم ایشون پدر تو هستن یا نه.

خوبم عزیزم، تو چطوری خوشگل خانم؟
به خودت و باغبان

خورشید یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 09:28

این بابای من همچین گفته از ته ته دل برای دخترم دعا کنین..فکر کردم شاید مرضی چیزی دارم ..دارم می میرم خودم خبر ندارم..
عجب..
ولی بیاین از ته ته دل برای همدیگه دعا کنیم.

دور از جونت عزیزم...البته خورشید جان من نمیدونم ایشون پدر تو هستن یا نه اما مطمئنم همه پدرها برای دخترهاشون بهترین ها رو از خدا میخوان.
تو دعا کن من امین میگم

طاها دوشنبه 30 تیر 1393 ساعت 02:45 http://dastanakeman.mihanblog.com

سلام

من فقط میدونم آدم ها رو نه میشه حذف کرد و نه هضم،باید باهاشون کنار اومد...

مطلبت جالب بود و بالاتر از درک من
شاد باشی و دل آرام

سلام
دقیقا، باید با هم کنار بیایم
اختیار داری
ممنونم به همچنین :)

مزاحم تلفنی دوشنبه 30 تیر 1393 ساعت 13:39

این حرفها برای مدیران ایرانی ذره ای نه اهمیت داره و نه دوست دارن که یاد بگیرن و رفتارشون رو تغییر بدن. تو مدیریت ایرانی تحقیر و توهین و تنبیه کارائی داره. مگر این که کسی بیزنس و کسب و کار خودش رو داشته باشه که این مسائل براش مهم باشه وگرنه در سازمان ها و اداره های دولتی نیروی انسانی به اندازه ملزومات اداری ارزش ندارن.
آخه مجبوری یه پستی بنویسی که من اینقدر عصبانی شم؟؟؟
اما گذشته از همه این حرفا این کتابها برای فرهنگ آمریکایی و اروپایی موثر هست نه فرهنگ از زیر کار در روئی ما

شما آرامش خودت رو حفظ کن
ریلکس ریلکس ریلکس تر :)))

آقای دنتیست سه‌شنبه 31 تیر 1393 ساعت 18:21

من هم کلا ارتباط مستقیم رو ترجیح میدم :)

منم هم همینطور :)

مشق سکوت- رها سه‌شنبه 14 مرداد 1393 ساعت 13:08 http://www.mashghesokoot.blogfa.com

این کتاب از اون کتابهایی که باید بخونم، حتما حتما

حتما بخون رها جانم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد