دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

دنیای دل آرام

در تلگرام: t.me/delaramnevesht

با بهار بیا

سین ها را میشمارم. کامل هستند. به مادربزرگ گفته ام هفت سین امسال با من. با هیجان میگوید چه طرحی داری؟ نمیگویم "هنوز هیچی"! سعی میکنم خونسرد بگویم حالا باید ببینم. عشق را در نگاهش میبینم. باورم نمیشود که چطور انقدر کودکانه ذوق میکند... بعد از مراسم شب یلدا که با اسکایپ با هم صحبت کردیم، با یک بغض زیرپوستی گفت " رفتین، صفا رو هم بردین"... خوب شد تصویرمان برایشان شطرنجی بود و حلقه اشک چشمهایمان مشخص نشد... خوب شد صدایمان قطع و وصل شد و نفهمید چه بغض بزرگی را قورت دادیم. شاید ما هم نفهمیدیم آن شب بر او چه گذشت... شاید هیچوقت هم نفهمیم دوریمان دقیقا چند بغض برگلویش مینشاند... اما برای نوروز آمدیم. یعنی باید می آمدیم. مگر میشد بگذاریم عید بیاید و برود و او هربار با چشمهای پف کرده پای اسکایپش بنشیند و به هوای سر زدن به غذا مدام از جلوی وب کم کنار برود...

نشسته است و مثل همیشه با بنفشه های آفریقاییش سرگرم است. میگویم " مامان پس لپ تاپت کو؟" میگه: تا بعد از عید که میرید لازمش ندارم... چیزی توی سینه ام جابجا میشه... چشمم به پنجره تازه تمیز شده خشک میشه و حواسم میره به همه مهاجرهای دور از وطن...


سین های هفت سینتان کامل است؟ چیزی کم و کسر ندارید؟ من به قربانتان که این روزهای عزیز را دور از وطن سر میکنید. میدانم... آنقدر فروشگاه ایرانی دور و برتان ریخته که هرچه کم باشد در چشم بر هم زدنی مهیا میشود. اگر نبود، اشاره کنید برایتان بسته بسته میفرستیم. اما... اما کاش اینجا بودید... کاش این جشن بزرگ را در کنارمان بودید... کاش بودید که ببینید درختها جوانه زدن، شکوفه دادن، شمشادها سبز شدن... کاش بودید که ببینید بهار چه پاورچین پاورچین دارد سفره پهن میکند بر سرمان... مردم را ببینید که چه شوق خریدی دارند. گرانی و ارزانی برایشان فرق ندارد، میخواهند نو شوند و تازه... سبزه ها دارند قد میکشند، شیرینی ها جعبه جعبه توی ماشین ها چیده میشوند. گلها روی دست، دست به دست میشوند تا برسند به خانه ها و رنگ دهند و روح... سفره های هفت سین دانه به دانه پهن میشوند و کم و کسریهایش خریداری... اما... اما چیزی کم است... این هوا، این روزها، این جشن، شما را کم دارد... اگر شد خودتان را برسانید که سفره مادرها هرچقدر هم پر باشد، باز هم برکت حضورتان را کم دارد. اگر شد، خودتان را برسانید که این بهار هرچقدر هم خوش عطر باشد، عطر وجودتان چیز دیگریست... اگر شد،که بهارمان سبزتر میشود و اگر هم نشد، من به فدایتان، از ایرانمان سبد سبد دعای نیک و آرزوی خیر برایتان راهی میکنیم که نوروزتان پیروز باشد و هر روزتان نوروز...


 تقدیم به شمایی که دور از بهار ِ وطنی...


http://s5.picofile.com/file/8117078042/16032014511.jpg




http://s5.picofile.com/file/8117078084/16032014513.jpg



http://s5.picofile.com/file/8117078126/16032014514.jpg




http://s5.picofile.com/file/8117078184/16032014516.jpg




http://s5.picofile.com/file/8117078292/16032014517.jpg




http://s5.picofile.com/file/8117078426/16032014518.jpg


* این آهنگ...



نظرات 25 + ارسال نظر
باغبان یکشنبه 25 اسفند 1392 ساعت 21:27 http://laleabbasi.blogfa.com

اشک تو چشام حلقه زد دل آرام
...
آنچه از دل برآید
لاجرم بر دل نشیند
...

دلت شاد دخترک لاله عباسی

فاطمه شمیم یار یکشنبه 25 اسفند 1392 ساعت 23:11

سلام دل آرام خوبم
خوبی عزیز جان..
خوب خوب که نگاه کنی می بینی نوروز و سنت هایی مثل این همه و همه بهونه است یه بهونه برای با هم بودن و دور هم بودن...یه بهونه ی قشنگ برا دل بهونه گیر آدمیزاد..
تنت سالم و دلت خرسند کنار عزیزان نازنینت ..

سلام فاطمه نازنینم
دقیقا همینطوره که شما گفتی. بهترین بهانه برای با هم بودن.
برای شما هم همینطور ایشالا

کودک فهیم یکشنبه 25 اسفند 1392 ساعت 23:59 http://the-nox.blogfa.com

من اصلا حس عید رو ندارم...
واقعا خوشحالیش رو ندارم...
ذوق و هیجانش رو ندارم...مثل سالهای قبل نیستم که شاد بودم و لحظه شماری می کردم...واقعا نمی دونم اون زمان هم دقیقا برای چه چیزی شاد بودم...اما الان همون هم دیگه نیست...
همیشه گفتم بازم میگم...یک زمان هایی در یک مناسبتهای خاصی آدم ها تنهاییشون رو بیشتر از هر وقت دیگری لمس می کنند...برای من که اینه...تولد،شب یلدا،عید...
بقیه زمانها کمتر حس میشه...
ایشالا براتون شادی باشه همیشه.

خدانکنه تنهاییت رو بیشتر حس کنی. الهی که توی سال جدید پر از حس زیبای زندگی باشی و لحظه ها همه به کامت.

نیمه جدی دوشنبه 26 اسفند 1392 ساعت 00:09 http://nimejedi.blogsky.com/

عزیزم.... دلارام مهربون...
عیدت مبارک نازنین .

نوروز تو هم مبارک نیمه جدی عزیزم

امیرحسین... دوشنبه 26 اسفند 1392 ساعت 09:47

اااااا برگشتی؟! میگفتی مرغی جوجه ای چیزی قربونی کنیم

نوروزت مبارک دل آرام

خوبه ادامه ندادی. واگرنه دیگه آخرش میگفتی یه مگسی زیر پا له میکردیم
نوروز تو هم پیروز و بهارت سبز و شاد

ﺑﺸﺮا دوشنبه 26 اسفند 1392 ساعت 09:56 http://biparvaa.blogsky.com

ﻭاااﻱ ﺩﻵﺭاﻡ ﺑﺎ ﭘﺎﺭاﮔﺮاﻑ ﺁﺧﺮﺕ و اﻭﻥ ﻋﻜﺴﺎ ﻓﻘﻄ اﺷﻚ ﺭﻳﺨﺘﻢ. ﻓﺪاﻱ ﺩﻝ ﻣﻬﺮﺑﻮﻧﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻳﺎﺩ ﻫﻤﻪ ﻫﺴﺘﻲ. ﻭاﻗﻌﺎ ﻫﻢ ﻧﻮﺭﻭﺯ ﻓﻘﻄ ﺑاﻳﺪ اﻳﺮاﻥ ﺑﺎﺷﻲ و ﺑﺲ . ﻫﻤﻴﻦ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺮاﻱ ﻋﻴﺪ ﺭﻓﺘﻴﻦ اﻳﺮاﻥ و ﺗﻮﻱ اﻭﻥ ﺣﺎﻝ و ﻫﻮا ﻫﺴﺘﻴﻦ اﻧﮕﺎﺭ ﻣﺎ ﺭﻓﺘﻴﻢ. اﻣﻴﺪﻭاﺭﻡ ﺣﺴﺎﺑﻲ ﺧﻮﺵ ﺑﮕﺬﺭﻩ ﺑﻬﺘﻮﻥ. ﻣﻦ ﻫﻢ ﭘﻴﺸﺎﭘﻴﺶ ﻧﻮﺭﻭﺯ ﺭﻭ ﺗﺒﺮﻳﻚ ﻣﻴﮕﻢ ﻋﺰﻳﺰ ﺩﻟﻢ. ﺑﺎﻭﺭ ﻛﻦ ﺧﻴﻠﻲ ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﻢ ﻛﻪ ﻋﻴﺪ اﻭﻧﺠﺎﻳﻲ .
اﻱ ﻛﺎﺵ ﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺑﻪ ﺗﺮﻙ ﺩﻳﺎﺭﺵ ﻧﻤﻴﺸﺪ...
ﻗﺮﺑﺎﻥ ﺗﻮ. ﺷﺎﺩ ﺑﺎﺷﻲ.

ای جان دلم. قربون اون دلت برم من نازنینم...
جات خیلی خالیه اینجا بشرا. جای همه شماهایی که نوروز ایران نیستید خالیه...
الهی که نوروز برات پر از زیبایی باشه و بهار شاد و پر امیدی در راه داشته باشی. مامان ِ اینده

ویرگول دوشنبه 26 اسفند 1392 ساعت 10:32 http://comma.persianblog.ir

اول سالی اشک ما رو در آوردیا!

من شرمنده ام... الهی که لبتون همیشه خندون باشه و سالتون خوش

سمیرا دوشنبه 26 اسفند 1392 ساعت 12:26 http://nahavand.persianblog.ir

ای جانم دلی...خوش اومدی....چه کار خوبی کردید عیدو برگشتید وطن....پیشاپیش نوروز قشنگ ایرانی رو بهت تبریک میگم و برای تو و همه ایرانی های دور از وطن سال خوشی رو آرزو میکنم

فدای تو سمیرا جان
ممنونم از محبتت. من هم برای تو سالی سرشار از اتفاقهای خوب آرزومندم و امیدوارم نوروز حسابی بهت خوش بگذره.

مزاحم تلفنی دوشنبه 26 اسفند 1392 ساعت 13:27

میگم شما یه دفعه اور دوز کردی خانم خارجی. یه دو روز نیومدیم چقدر شما پست نوشتین. نمیگین ما کی وقت کنیم بخونیم؟
میگم دفعه بعد منو هم خونه اون دوستتون ببرید. گناه دارم والله بخدا

البته شما مدیرعامل شدی دیگه فرصت نداری به ما فقیر فقرا (تاثیرگذاری احساسی رو داشتی؟؟) سر بزنی. :))))))))
دوستم خیلی مهربونههههههه ولی بعید میدونم بپذیرتت. حالا بذار بهش بگم

سمیرا دوشنبه 26 اسفند 1392 ساعت 16:26

الهی هر کی هر جا که هست نه تنها لبش بلکه دلش هم خندون باشه ولو دور از خانواده ی نازنینش باشه .
بهار که میاد کلی حرف با خودش میاره : رشد ، شکو فایی ، نو شدن ، خلاصه که هر فصل خدا برای خودش حکایتی است وصف ناشدنی .

الهی آمین. بهار که میاد، زندگی میاره و امید.

مزاحم تلفنی دوشنبه 26 اسفند 1392 ساعت 17:06

دلی خانم ما که مثل شما خارجی نیستیم مدیرعامل شیم. ما همی جووووووووووور کارمند از دنیا میریم . فک نکنم این دوستت خیلی هم مهربون باشه ها . اگه بود منم دعوت میکرد خوب

اختیار دارید.
اتفاقا خیلی هم مهربونهههههه. درباره دوستم اینجوری نگو

نرگس20 دوشنبه 26 اسفند 1392 ساعت 18:13 http://www.narges20.blogsky.com

سلام دل آرام عزیزم
خوش برگشتین عزیزم..خدا را شکر که نوروز کنار مادربزرگی
و فدای تو که به فکر همه هستی

سفره هفت سینت هم حتما بسیار زیبا و دیدنیه

سال بسیار خوب و پرباری برات آرزو می کنم،سرشار از شادی و امید و یقین

سلام نرگس مهربونم (این روزها گل نرگس که میبینم یاد تمام دوستهایی میوفتم که اسمشون نرگسه)
ممنونم
مررررررررررسی از دعای خوبت. ایشالا نوروز و بهار حسابی بهت خوش بگذره

میرزاده خاتون دوشنبه 26 اسفند 1392 ساعت 22:22 http://khatoonnn.blogfa.com

چه عکسای قشنگی گرفتی
بهارت مبارک دل آرام جون

مرسی عزیز دلم
نوروز و بهار تو هم زیبا

صدیقه (ایران دخت) دوشنبه 26 اسفند 1392 ساعت 23:10 http://dokhteiran.blogsky.com

سلام دل ارامم
این روزا خیلی حس بهار دارم. یه بار به این فکر میکرده چه بده که سال نو بشه ولی بهار نشه و حس و حالی بهاری نداشته باشه ادم. یاد تو افتادم. برام سئوال بود که اونجا هم حس نوروز هست حداقل شبیه حس و حال ما تو ایران؟؟؟ که گفتی اومدی. خیلی خوشحال شدم. فک میکنم هیچ جای دنیا نمیشه بهار رو این شکلی زندگی کرد.
خوش بگذره بهت کنار خانواده و دوستات.

سلام صدیقه جانم
اگه بری توی محله های ایرانی، آره حال و هوای نوروز بهت دست میده اما به نظرم بهار و نوروز ایران از همه جا خواستنی تره چون در کنار عزیزانت هستی.
ممنونم عزیزم. نوروزت پیروز و بهارت شاد

رها سه‌شنبه 27 اسفند 1392 ساعت 00:24 http://gahemehrbani.blogsky.com/

روزگارتون شاد عزیزم
برقرار باشید

ممنونم رهای عزیزم

مریم نگار سه‌شنبه 27 اسفند 1392 ساعت 09:27

دلی جان تا آدم نره و دور نشه و حسش رو تجربه نکنه نمیتونه اینطوری و از ته دل بنویسه...
غربت سخته ..هرچند فواید خاص خودش رو داشته باشه...دلتنگی از جنس فراق و دوری ست .. برای همه هموطنانم هرجای عالم که هستند سال خوب و خوش و فرخنده ای آرزو میکنم...
و برای تو سمیرا بانوی نازنین وخانواده گرامی ات همچنین...

ممنونم از مهرتون مامانگار نازنینم. برای شما و خانواده عزیزتون سالی سرشار از شادی و سلامتی آرزو دارم.
نوروزتون پیروز

آذرنوش سه‌شنبه 27 اسفند 1392 ساعت 14:54

سال نوت پیشاپیش مبارک باشه دل آرام جانم :*
امیدوارم سال خوب و شادی داشته باشی

ممنونم عزیز دلم
من هم امیدوارم نوروز حسابی بهت خوش بگذره و بهار زیبایی پیش رو داشته باشی

فرشته سه‌شنبه 27 اسفند 1392 ساعت 15:49

سبد سبد مهربانی و آروزهای خوب برای دل آرام آرام دل ...
امیدوارم برای همیشه و نه فقط این روزها و امسال و سال جدید ...برای لحظه به لحظه ی زندگیت ...لحظاتت پر باشد از شادی و سلامتی و امید و شوق ...و دلت گرم باشد در کنار عزیزانت .

سلام دل آرامِ آرام دل ...

سلام عزیز دلم
ممنونم مهربونم از این همه دعای زیبا. برای تو هم سال نو پر باشه از اتفاقات خوب و دوستداشتنی

کیانا سه‌شنبه 27 اسفند 1392 ساعت 19:47

خیلی وقته بهار واسم فرقی با باقی فصلا نداره . فقط زمستونه که زنده م میکنه

دلت شاد باشه دختر

راستی گوشیت روشنه؟؟!!!

ایشالا این بهار با باقی بهارهای زندگیت فرق داشته باشه.
ممنونم عزیزم
بله بله

آزاده سه‌شنبه 27 اسفند 1392 ساعت 21:05

خدا رو شکر که اینجایی دل آرام ..
خدا مامان بزرگت رو برات حفظ کنه.. چقدر خوب که شما رو دور سفره هفت سین دارن..
شاد باشی و سلامت.

ممنونم عزیز دلم
ایشالا نوروز خیلی خوبی داشته باشی عزیزم

احمد چهارشنبه 28 اسفند 1392 ساعت 00:04 http://serrema.persianblog.ir

:)
نه الان
که همیشه سبد سبد آرامش نصیبتون بشه ...
نوروزتان پیروز

چه گل های زیبایی..

ممنونم از محبتتون
به همچنین ایشالا

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 اسفند 1392 ساعت 00:41

دلارام نازنینم پیش پیش بهارت مبارک. عیدت بهاری. بهارت عید. هر چی دعای خوبه و زبون من قاصر. هر چی ارزوی خوبه و من بی خبر. همش محقق شه واست الهی.

سلام من برسه به هفت سین دلت:-*

مررررررررررسی نازنینم با این آرزوهای زیبات. من هم برای تو سالی پر از عشق و سلامتی آرزو دارم.

snowman چهارشنبه 28 اسفند 1392 ساعت 00:46

بالایی من بودم

هاله بانو چهارشنبه 28 اسفند 1392 ساعت 10:06 http://halehsaadeghi.blogsky.com

امیدوارم همیشه و در همه حال در کنار خانواده ات شاد باشی و سلامت ...
سال نو مبارک ...

مررررررررررررسی عزیز دلم
برای تو هم مبارک و پر از خیر و شادی

mahtab مامان علیرضا پنج‌شنبه 7 فروردین 1393 ساعت 08:51 http://mynicechild.niniweblog.com

هرروزتان نوروز
نورزتان پیروز
چه خوب کاری کردین در کنار مادربزرگ عزیزتون سال رو نو کردین
ایشالا همیشه لباتون خندون و دلاتون شاد باشه

نوروز شما هم خجسته. الهی که سالی سرشار از شادی داشته باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد